Sökning: "Attractive"

Visar resultat 1 - 5 av 2289 uppsatser innehållade ordet Attractive.

  1. 1. Urban buskmosaik : nutida perspektiv på buskars användning i hållbara och attraktiva utemiljöer

    Master-uppsats, SLU/Department of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Emma Axelsson; Matilda Eriksson; [2020]
    Nyckelord :biotopplantering; buskar; The woody meadow project; växtsamhälle; hed; stäpp; shrubland; hårdgjord miljö;

    Sammanfattning : Buskar är en välanvänd växtkategori i offentlig miljö i Sverige, men tenderar att framför allt användas i monotona massplanteringar som både har låga visuella- och ekologiska värden. Samtidigt är buskar det växtmaterial som är mest användbart med avseende på hållbarhet, låg skötselintensitet och mångsidighet. LÄS MER

  2. 2. Lokala fördelar av minskade klimatutsläpp?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Jennifer Carlestam; [2020]
    Nyckelord :sidonyttor; synergier; positiva sidoeffekter; co-benefits; lokalt klimatarbete; klimatåtgärder; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : A growing research field shows that climate mitigation measures can entail numerous co-benefits for other policy areas, including improved air quality, enhanced energy security and reduced maintenance costs. One possible strategy for enhancing climate action can be to emphasize these co-benefits. LÄS MER

  3. 3. Ett förbättringsarbete av elevhanteringsprocessen på LFV

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Douglas Skoog; [2020]
    Nyckelord :employer branding; generation y; improvement; onboarding; student management; elevhantering; employer branding; förbättring; generation y; onboarding;

    Sammanfattning : Att attrahera, behålla och utveckla rätt kompetens är någonting alla företag behöver uppmärksamma och kontinuerligt arbeta med för att uppnå. Genom att företag uppvisar att de är attraktiva arbetsgivare via ett gott rykte och en gripande introduktion för nyanställda kan de locka och bibehålla kvalificerade medarbetare. LÄS MER

  4. 4. French Business Schools’ reaction towards the increasing need of CSR and its impact on brand image. : A qualitative study on the French Business Schools’ behaviour towards CSR and brand image.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Clémence Loudiere; Justine Tessier; [2020]
    Nyckelord :CSR; Education; firm; Business school; sustainability; Brand image;

    Sammanfattning : The researchers in this study wanted to focus on Business Schools by using management and marketing knowledge. Therefore, the most attractive subject for them was the link between CSR, Business schools and Brand image. LÄS MER

  5. 5. Friyta på lika villkor! : En studie av 8 kap. 9 § plan- och bygglagen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för Matematik, Data- och Lantmäteriteknik

    Författare :Linda Eklund; [2020]
    Nyckelord :Plan- och bygglagen; friyta;

    Sammanfattning : Sveriges befolkning ökar stadigt och städer förtätas. Flertalet av invånarna önskar bo centralt, där närhet till både jobb och service finns. Förtätningen leder i sin tur till att fler skolor och förskolor behöver byggas. I de förtätade städerna krymper ytan att bygga på vilket får till följd ett högre pris på marken. LÄS MER