Sökning: "Attrahera användare"

Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden Attrahera användare.

  1. 6. Vad gör Legimus webbplats användarvänlig? : En fallstudie om vad studenterna på Högskolan Dalarna anser göra www.legimus.se användarvänlig

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Milkias Dawit; [2021]
    Nyckelord :User-friendly; usability; webseb design; target group and information architecture; Användarvänlighet; användbarhet; webbplats; webbdesign; målgrupp och informationsarkitektur;

    Sammanfattning : Legimus är ett online bibliotek som tillhör Myndigheten för tillgängliga medier. Myndigheten för tillgängliga medier arbetar för att ge männi-skor med olika förutsättningar tillgång till litteratur och samhällsin-formation. Legimus är ett verktyg som används för att ge människor med läsnedsättningar tillgång till litteratur. LÄS MER

  2. 7. Hur form påverkar användning i offentliga parker : En fallstudie av tre offentliga parker i Växjö

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Pouya Khezri; [2020]
    Nyckelord :Fysisk planering; offentliga parker; form; användning;

    Sammanfattning : The following study involve the issue of physical form in public parks and consequently how form is affecting the use of public parks. Subject of the study is that many public parks have the potential of attracting greater numbers of users than the physical form can allow, and that there’s physical aspects that contribute to how parks are used. LÄS MER

  3. 8. The Rate of Rates: A Study in User Rating Percentage and Satisfaction Based on Design Choices

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Hanna Bayerlein; Fredrik Lütz; [2020]
    Nyckelord :Customer satisfaction; User rating; Rating systems; Call Quality; User Experience; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Användarupplevelse och kundens nöjdhet vid användning av mjukvara blir en allt viktigare del av utvecklingen av digitala tjänster. Vi som användare är vana vid lättförståeliga flöden och snabba responstider, ett krav som ställs allt mer för digitala tjänster, då utbudet och konkurrensen mellan dessa växer varje dag. LÄS MER

  4. 9. Hur kommunicerar ni för att attrahera användare? : En kvalitativ studie om hur delningsekonomiföretag kommunicerar med användare i sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ellinor Lundgren - Eneheim; Paulin Orlander Arvola; [2019]
    Nyckelord :Sharing economy; Social media; Social media communication; The consumer journey; Attracting users; Delningsekonomi; Sociala medier; Kommunikation; Kundens köpprocess; Attrahera användare;

    Sammanfattning : Delningsekonomiföretag kännetecknas av digitala plattformar vars värde ökar med antalet användare. Tidigare forskning har dock visat på att svårigheter existerar angående vem, samt vilka kanaler marknadskommunikationen ska ske genom för att nya användare ska attraheras. LÄS MER

  5. 10. Improving Food Recipe Suggestions with Hierarchical Classification of Food Recipes

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Pedram Fathollahzadeh; [2018]
    Nyckelord :collaborative filtering; content-based method; matrix factorization; recommender systems; hierarchical classification; food recipes;

    Sammanfattning : Making personalized recommendations has become a central part in many platforms, and is continuing to grow with more access to massive amounts of data online. Giving recommendations based on the interests of the individual, rather than recommending items that are popular, increases the user experience and can potentially attract more customers when done right. LÄS MER