Sökning: "Attraktiv arbetsgivare"
Visar resultat 21 - 25 av 211 uppsatser innehållade orden Attraktiv arbetsgivare.
21. VARFÖR SKA JAG ARBETA HOS ER? - EN KVALITATIV STUDIE OM IT-STUDENTERS UPPFATTNING OM VAD SOM UTGÖR EN ATTRAKTIV ARBETSGIVARE INOM TILLVERKNINGSINDUSTRIN
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Följande uppsats undersöker vad det innebär att vara en attraktiv aktör på arbetsmarknaden, med fokus på IT-studenters perspektiv och med tillverkningsindustrin som objekt. På grund av den rådande kompetensbristen i företag som tillhör tillverkningsindustri var bakgrunden till denna studie att undersöka varför tillverkningsindustrin upplever sig ha problem med att attrahera IT-kompetenser. LÄS MER
22. Putting the talent first : - En fallstudie av Agil Talent Acquisition
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Den kompetensbrist som råder inom Tech-branschen har inte undkommit många. Trots att fältet accelererar i rasande fart bromsar kompetensbristen digitaliseringen och utvecklingen av samhället. LÄS MER
23. Hybrid är det nya normala : En kvalitativ studie om förhoppningarna om arbetslivet efter påtvingat distansarbete.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka de förhoppningar som kontorsanställda hade om hur ett framtida arbetsliv, enligt deras mening, bör te sig efter det att de har blivit tvingade att arbeta på distans. Studien genomfördes med kvalitativa semistrukturerade intervjuer med bekvämlighetsurval kombinerat med snöbollsurval vilket resulterade i tolv intervjudeltagare (n=12). LÄS MER
24. HR:s perspektiv på personalstrategi och ålder. En kvalitativ intervjustudie i fem organisationer.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Fler generationer än någonsin ska idag samsas på arbetsmarknaden och i våra organisationer, samtidigt som många upplever att det är svårt att få tag i rätt kompetens och vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare för alla åldrar ökar. Denna uppsats intresserar sig för HR-funktionens syn på hur man arbetar personalstrategiskt ur ett åldersperspektiv. LÄS MER
25. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER