Sökning: "Audience Development"
Visar resultat 16 - 20 av 429 uppsatser innehållade orden Audience Development.
16. SKÖRD : Ett hydroponiskt odlingssystem för odling i hemmet.
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta projekt syftade i att ta fram ett produktförslag på ett hydroponiskt odlingssystem som gör det enklare för privatpersoner att börja odla inomhus. Systemet skulle användas för odling av ätbara kryddor och sallader samt bidra till ökat välbefinnande i hemmet. LÄS MER
17. Modernisering av en tidlös bransch : En kvalitativ studie om dynamiska kapabiliteter i en rebranding
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie är skriven på svenska. För att bedriva en framgångsrik verksamhet måste organisationer balansera flera saker samtidigt. God tillväxt och hög lönsamhet kombinerat med ett gediget hållbarhetsarbete och välmående medarbetare, är ett axplock av saker organisationer måste hantera på en daglig basis. LÄS MER
18. Bündische Kinder- und Jugendliteratur auf dem nationalsozialistischen Buchmarkt : Analyse und Klassifikation eines verbotenen Genres
Master-uppsats, Stockholms universitet/TyskaSammanfattning : Bündisch literature as a genre of youth literature that emerged in the context of the Bündische Jugend in interwar Germany, has so far received little attention in scholarly research. What is known, however, is that the genre was forbidden during the National Socialist era. LÄS MER
19. Helm: Mobilitetshjälpmedel för personer med rörelsenedsättningar
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Möjligheten att förflytta sig är en grundläggande del av många människors vardag och vid begränsad personlig mobilitet uppstår det således svårigheter att kunna utföra vardagliga aktiviteter. Detta kan leda till att en person med begränsad mobilitet kan uppleva en drastiskt minskad känsla av självständighet såväl fysisk som mentalt. LÄS MER
20. Becoming by Buying : A qualitative study about Brandengagement in self-concept (BESC) in the pre-purchase stage
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Fast fashion brands provide consumers with constantly available opportunities to update,not only their wardrobes, but themselves. As our identities have become a constant projectto work on, consumption of fast fashion involves the possibilities of trial and error ofpersonal development. LÄS MER