Sökning: "Augmented reality"

Visar resultat 1 - 5 av 313 uppsatser innehållade orden Augmented reality.

  1. 1. Att träna elever i historical thinking genom museibesök

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Rebecca Agronius; Dennis Börjesson Sundquist; [2020]
    Nyckelord :augmented reality; historical thinking; history education; history teaching; museum visit; virtual reality;

    Sammanfattning : The primary purpose of this research overview is to look into previous research on how teachers use physical or virtual visits to museums in order to stimulate learners’ historical thinking skills. In this paper we use Peter Seixas and Tom Morton’s (2013) definition of the framework historical thinking. LÄS MER

  2. 2. Navigation and assistance using Augmented Reality

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Niclas Lövdahl; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality; Navigation; Spatial Computing; World in Miniature; Pathfinding; Magic Leap; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Mixed Reality (MR) is closing the gap between real and digital and is changing how we interact with digital content. Making physical objects a part of the user interface creates a direct mapping between virtual and reality and along with that emerges many design benefits. LÄS MER

  3. 3. Är Det Möjligt Att Utveckla Ett Mobilt Spel Som Ökar En Spelares Motivation För Gångbaserad Träning?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :David Ruland; [2020]
    Nyckelord :Augmented reality; gångbaserad träning; Virtual Reality; stegräknare; Pokémon Go; Power Walkie.;

    Sammanfattning : FitPet och Pokémon Go är två exempel på Augmented Reality mobila spel som resulterat i en ökad motivation för gångbaserat träning hos spelaren. Detta faktum leder till syftet för denna studie: att identifiera vilka tekniker och mobila spel som ökar en spelares fysiska rörelser, samt utifrån detta utveckla ett eget spel som ökar motivationen för gångbaserad träning. LÄS MER

  4. 4. Augmented Reality in Swedish Health Care

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Boman; Carl Westerberg; [2020]
    Nyckelord :​augmented reality; AR; health care; swedish health care; technology; organisation; environment; need-pull; technology-push;

    Sammanfattning : This study aims to identify factors that enable the introduction of Augmented Reality technologies into the Swedish Health Care System and how these factors act as underlying drivers or constraints of innovation. A number of propositions, that takes off in the TOE-framework as well as the Need-Pull and Technology-Push theory, were formulated in order to determine these factors. LÄS MER

  5. 5. Development of an iOS, Augmented Reality for disaster management

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Nikolaos Barmpas Zachariadis; [2020]
    Nyckelord :Geography; GIS; Accuracy; Augmented Reality; App; Geolocation; Mobile; iOS; iPhone; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Disaster management is a field, where any kind of information is essential for planning and rescue operations. The availability of real-time data on a portable device, such as a smartphone, can be very useful for emergency workers, during rescue operations and citizens as well. LÄS MER