Sökning: "Autenticitet"
Visar resultat 21 - 25 av 357 uppsatser innehållade ordet Autenticitet.
21. Relationsskapande som en grund för specialpedagogiska insatser : En intervjustudie med lärare i stora klasser på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med vår studie var att undersöka hur lärare på högstadiet arbetar relationsskapande i stora klasser. Sociokulturell teori i kombination med ramfaktorteori är utgångspunkten när vi vill förstå hur lärare upplever sin verklighet i skolan. LÄS MER
22. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER
23. Vita handskar på! : En studie i arkivariens syn på dess representation i dagens media.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : The aim of this study is to investigate what archivists think about their representation in today´s media. Popular Tv-shows and other kind of media are frequent users of archives and its contents. Without the archives, many popular TV-shows would not exist. LÄS MER
24. Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv - En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Carl-Ludwig Grafoson och Nina Törnblom Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 2023 – Juni Syfte: Studiens syfte är att kartlägga hur vuxna användare av sociala medier i Sverige förhåller sig till olika aspekter av etik inom influencer marketing. LÄS MER
25. Artificiell intelligens i informationsförmedlarens arbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The introduction of ChatGPT to the public in November 2022 garnered significant media attention, sparking debates about the future impact of AI systems on humanity. This phenomenon has prompted discussions on ethical considerations in AI development and the challenge of distinguishing between AI-generated and human-created content. LÄS MER