Sökning: "Authentic brand activism"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Authentic brand activism.
1. Social Brand Activism in a Changing Environment - A Qualitative Case Study on how Sportswear Organizations navigate Social Brand Activism whilst remaining Authentic
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Through a qualitative study, this thesis aims to investigate how sportswear companies navigate in the new complex field of social brand activism while remaining authentic to their customers and stakeholders. The thesis is conducted in a case study setting, where a total of nine interviews were executed. LÄS MER
2. Unwrapping Brand Activism
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This research used a qualitative approach, more specifically, netnography based on two cases. The two empirical cases on the use of brand activism on packaging that have been selected for this study are: (1) Walmart’s introduction of a ‘Celebration Edition’ Ice Cream for Juneteenth, and (2) Skittle’s introduction of a rainbow- free packaging to support the LGBTQ+ community. LÄS MER
3. The consumer perspective of brand activism : A qualitative study of how consumers view brand activism and the genuineness of it
Master-uppsats, Stockholms universitet/MarknadsföringSammanfattning : Upon Russia’s invasion of Ukraine and the outbreak of war in early 2022, brands around the world took a stand to mark their position against Russia and in support of Ukraine. Even brands that did not have any direct ties to Russia or any involvement in the conflict distanced themselves from being associated with Russia by ceasing operations, stopping sales, or changing brand names. LÄS MER
4. ALL BARK NO BITE? An explorative case study of BrewDog's Corporate Political Advocacy campaign
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In times of political divisiveness, Corporate Political Advocacy (CPA) has emerged as a commonly used communication strategy whereby brands voice support for socio-political issues. Despite its increasing prominence, research of CPA in the field of strategic communication is scarce. LÄS MER
5. Varumärkesaktivism - Positivt eller negativt för företag? : En fallstudie om hur varumärkesaktivism används i ett företag inom klädbranschen samt hur detta uppfattas av deras kunder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Varumärkesaktivism är en strategi för marknadsföring som har blivit alltmer uppmärksammad på senare år. Det är en form av ställningstaganden där varumärken lyfter samhällsfrågor för att påverka konsumenterna genom marknadsföring som är skapad och upprätthållen av sociala och politiska värderingar. LÄS MER