Sökning: "Authentic dialogue"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Authentic dialogue.

  1. 1. Nu ska vi äntligen få prata med Skånetrafiken : en kritisk utvärdering av samverkansprocessen för trafikförsörjningsprogrammet

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Johanna Turfors; [2023]
    Nyckelord :trafikförsörjningsprogrammet; samverkan; kollektivtrafik; region Skåne; regional kollektivtrafikmyndighet;

    Sammanfattning : Svensk kollektivtrafik är en av de offentliga sektorer som de senaste decennierna präglats av idén om decentralisering och effektivisering genom upphandling. Detta har resulterat i att kollektivtrafiken idag styrs av flera aktörer som är beroende av att samverka med varandra. LÄS MER

  2. 2. Musik mellan människor : Beskrivningar av lärares betydelse för gymnasieelevers musikskapande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan

    Författare :Agnes Einerstam Karis; [2023]
    Nyckelord :Interpersonal relations; music making; relational pedagogy; relational competence; Mellanmänskliga relationer; musikskapande; relationell pedagogik; relationskompetens;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöker jag hur elever upplever musikskapande undervisning på gymnasiet och hur de beskriver lärarens del i deras kreativa process. Det empiriska materialet är insamlat från två fokusgruppsintervjuer med elevgrupper som studerar musikprofil på gymnasiet. LÄS MER

  3. 3. Le vocabulaire dans l’enseignement FLE en Suède : L’introduction aux mots par une culture en partage

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Adrien Siberchicot; [2022]
    Nyckelord :FLE; lexicon; vocabulary learning; culture; introducing new words; FLE; lexique; enseignement du vocabulaire; culture; introduction aux mots.;

    Sammanfattning : Vocabulary learning is a fundamental aspect in second language acquisition, yet it produces difficulties due to the use of translation as its most common means. An interesting thesis in this field is the connection between words and culture. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesaktivism som verktyg : En kvalitativ studie om varumärkesaktivism och varumärkesidentitetens roll i kampanjer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emilia Thordén; Nina Sagebrand; Beatrice Lindenhall; [2021]
    Nyckelord :Brand activism; brand identity; advertising campaigns; strategic communications; authenticity; woke washing; Varumärkesaktivism; varumärkesidentitet; reklamkampanj; strategisk kommunikation; autenticitet;

    Sammanfattning : The trend to take a stand in campaigns has been identified as an upcoming phenomenon and the term brand activism has been discovered in the context. One of the challenges that brands are facing is to keep the core identity and at the same time communicate responsible positions that consumers demand without getting inauthentic. LÄS MER

  5. 5. HAMMARBY: BETWEEN HAMMER AND ANVILA -case study over collaborative planning in the Swedish municipality of Västerås

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Faris Henry Gergis; [2021]
    Nyckelord :Collaborative rationality; Insurgent citizenship; Västerås municipality; Social sustainability; Public planning; Densification; Inclusion; Authentic dialogue; Interdependence; Exist-alternatives; Invented spaces;

    Sammanfattning : Collaborative planning is an often-debated approach in conjunction with attaining more sustainable cities. Many models were theorized to help implement a more collaborative planning process, such as when municipalities employ densification to grow the city sustainably. However, not all planning processes that are collaborative are also rational. LÄS MER