Sökning: "Authenticity"

Visar resultat 16 - 20 av 706 uppsatser innehållade ordet Authenticity.

  1. 16. MED DENNA VISDOM BÖRJAR VI DENNA LÅT. Om mellansnackets diskursiva konstruktion av den svenska folkmusikgenren

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Nichelle Johansson; [2023-10-04]
    Nyckelord :Mellansnack; svensk folkmusik; diskurs; genus; performans; genrekonstruktion;

    Sammanfattning : ”With this knowledge we begin this tune” – Stage talk as the discursive construction of Swedish folk music. Stage talk – i.e. the musicians’ talk on stage during concerts – is a given in an array of musical genres, although how the musicians talk and which roles the stage talk fill differ between genres. LÄS MER

  2. 17. ”SÅ SNYGGT SOM MÖJLIGT UTAN ATT DET SYNS ATT MAN HAR FÖRSÖKT” En kvalitativ studie om unga vuxnas upplevelser av självpresentation på dejtingappar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Ebefors; Fredrika Lindner; [2023-10-03]
    Nyckelord :Självpresentation; dejtingapp; Tinder; Hinge; autenticitet; intrycksstyrning; signaler; motiv;

    Sammanfattning : Executive summary People publicly announcing their search for love is hardly a new phenomenon. Contact ads have existed in newspapers since the 17th century and the concept is still current, albeit now in the re mediated form of dating apps. LÄS MER

  3. 18. “MED KODEN FAMILJ10 FÅR NI 10% RABATT PÅ…” En kvalitativ innehållsanalys av barns involvering i familjevloggares betalda samarbeten på YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Martina Davitkova; Hanna Eklund; Ella Engberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :kommersiell sharenting; familjevloggare; YouTube; influencers; främre regionen; bakre regionen; fasad; intrycksstyrning; självpresentation; barn; utsända uttryck; överförda uttryck;

    Sammanfattning : EXECUTIVE SUMMARY In the early 2000s, the rise of the influencer industry began. An influencer refers to a person with influence and the ability to influence their audience to consume certain products or perform a specific action. LÄS MER

  4. 19. Authentic leadership in a Swedish context : Knowing, showing and remaining true to one’s real self

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Kristin Ekström; Julia Kunnas; [2023]
    Nyckelord :Culture; Leadership; Hofstede s model; GLOBE; Authentic leadership; Swedish leadership;

    Sammanfattning : This study aims to explore and create a deeper understanding of companies' leadership and discover how national culture relates to authentic leadership in a Swedish context. In addition to the purpose, the following research question is formulated; What are the characteristics of authentic leadership in Swedish managers from an employee's perspective? This study is based on a qualitative study with a deductive approach to get a deeper understanding of the topic rather than a broader perspective. LÄS MER

  5. 20. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER