Sökning: "Automatiserad marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Automatiserad marknadsföring.

  1. 1. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Automagiskt Eller Problematiskt? : En kvalitativ studie om konsumenternas attityder till den insamling och användning av data som utgör automatiserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Björn Lundström; [2021]
    Nyckelord :Automatisk marknadsföring; personlig marknadsföring; kunddata; integritet och attityd.;

    Sammanfattning : Den pågående utvecklingen och de tjänster som den digitala tekniken medfört har resulterat i att det nu är än viktigare för företag att kunna leverera relevanta och träffsäkra erbjudanden. För att kunna skapa och leverera ett personligt innehåll på ett effektivt sätt krävs det enorma mängder data. LÄS MER

  3. 3. Understanding how automatized personalization with AI can drive value in B2B marketing : A case study of a Swedish industrial equipment manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elizabeth Anzén; Lukas Ekberg; [2020]
    Nyckelord :AI; B2B; Marketing Automation; Personalization; Value; Value Creation; AI; B2B; automatisk marknadsföring; personalisering; värde; värdeskapande;

    Sammanfattning : In the last decade, marketing automation, a tool for automatic personalization, has been gaining significant traction among marketing professionals. In parallel with the growing adoption trend, many marketing automation platform providers have been extending their offers to include AI features. LÄS MER

  4. 4. Behavioral Targeting in E-Commerce Through the Use of Reinforcement Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johan Sundström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-commerce websites often seek to maximize sales by employing sales agents to talk on the phone with selected visitors and assist them in making a purchase, and in order to make the most out of this investment, visitors must be targeted with contact offers intelligently. One approach to designing a targeting strategy is to have human experts define sets of rules that decide how to act, however, a more automated approach would be desirable. LÄS MER

  5. 5. Programmatiskt eller problematiskt? : Tillit till en automatiserad process.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rickard Lundqvist; Ellen Mattsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digital marknadsföring genomgår ett paradigmskifte där kontextbaserade annonsköp ger vika för det målgruppsspecifika köpet. Det är nu möjligt att köpa annonser för en specifik målgrupp istället för på en specifik hemsida med en teknisk tjänst som heter programmatic. LÄS MER