Sökning: "Axel Christiansson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Axel Christiansson.

  1. 1. Brand community rejection - en strategi att tillämpa eller undvika?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Lindqvist Hagelin; Hanna Ovhagen; Axel Christiansson; [2022]
    Nyckelord :Brand community; brand community rejection strategi; företagsinitierat brand community; replikation; experiment; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Brand community rejection - en strategi att tillämpa eller undvika? En experimentell replikationsstudie Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Axel Christiansson, Felicia Hagelin Lindqvist och Hanna Ovhagen Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Brand community, brand community rejection strategi, företagsinitierat brand community, replikation och experiment Forskningsfråga: Kommer resultatet för svenska studenter att stödja resultatet för kinesiska studenter som rapporterades i Wang och Dings (2016) undersökning avseende brand community rejection strategi? Syfte: Genom att utföra en replikationsstudie, avser studien att undersöka hur en brand community rejection strategi påverkar svenska studenters efterföljande utvärdering av olika starka varumärken. Metod: Studien är en replikationsstudie och använder därmed samma experimentella metod som Wang och Ding (2016) för att möjliggöra en jämförelse av resultat. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som påverkar kontorsvalet : En studie om vilka faktorer företag i Malmö värdesätter vid valet av kontor

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Axel Christiansson; Joel Larsson; Jesper Andersson; [2021]
    Nyckelord :Malmö; kontorsmarknaden; omlokaliseringsprocessen;

    Sammanfattning : Konkurrensen och vakansgraden på kontorsmarknaden i Malmö är idag hög. Hyresvärdar behöver anpassa lokaler efter hyresgästernas behov i stor utsträckning. LÄS MER