Sökning: "Axel Enström"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Axel Enström.

  1. 1. How the Corona Pandemic Made us Nostalgic for the Immediate Past: An Exploration of Nostalgia during the Corona Pandemic

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Gustav Enström; Axel Klofsten; [2021-07-01]
    Nyckelord :Rationalisation; disenchantment; nostalgia; Corona pandemic; consumption experiences; immediate nostalgia;

    Sammanfattning : This article explores and illustrates the rationalising and disenchanting effects of the Corona pandemic and their manifestations in nostalgia. We find that previous research has not addressed the way in which consumers long for the past the way they do during the pandemic. LÄS MER

  2. 2. A study of the temporal resolution in lipreading using event vision

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Alness Borg; Marcus Enström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mechanically analysing visual features from lips to extract spoken words consists of finding patterns in movements, which is why machine learning has been applied in previous research to address this problem. In previous research conventional frame based cameras have been used with good results. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende vid finansiella investeringar - varumärkens påverkan på indiviers investeringsbeslut

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Enström; Axel Wieslander; [2019-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Authentic Thinking, Branding Differently

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Enström; [2010]
    Nyckelord :Personal Brands:Cultural Branding:Authenticity:Icons:Mythology; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Authentic Thinking, Branding Differently examines how iconic personal brand are created and how they affect iconic brand creation and perceived authenticity. It utilizes an abductive approach when studying narratives concerning Steve Jobs and Apple through Joseph Campbell’s Hero Cycle. LÄS MER

  5. 5. Veckodagseffekter på den ryska börsen RTS

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elena Vinogradova; Dmitri Kristensson; Axel Enström; [2007]
    Nyckelord :Anomalier; Veckodagseffekt; EMH; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka om effektiva marknadshypotesen håller på den ryska RTSb örsen. Med andra ord vill vi utreda om veckodagseffekt kan observeras på den ryska börsmarknaden för att sedan kunna avgöra om marknaden faktiskt är effektiv. LÄS MER