Sökning: "Azizi Shahin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Azizi Shahin.

  1. 1. De fem förmågorna i matematikundervisningen. : Hur läromedlet kan främja de fem förmågorna.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Tabib Maria; Azizi Shahin; [2021]
    Nyckelord :Läromedel; Lågstadiet; matematikundervisning; fem förmågor;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att få vetskap om hur lärare använder sig av Favoritmatematik i undervisningen för att främja elevernas kunskaper i de femförmågorna. Syftet var även att få en uppfattning om hur läraren förhåller sig tillundervisningen om läromedlet inte räcker till. LÄS MER

  2. 2. De fem förmågorna i matematik : Hur läromedlet kan främja de fem förmågorna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Shahin Azizi; Maria Tabib; [2021]
    Nyckelord :Teaching materials; Primary school; Mathematic teaching; five competences; Fem förmågor; lågstadiet; läromedel;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att få vetskap om hur lärare använder sig av Favorit matematik i undervisningen för att främja elevernas kunskaper i de fem förmågorna. Syftet var även att få en uppfattning om hur läraren förhåller sig till undervisningen om läromedlet inte räcker till. LÄS MER

  3. 3. Nyanlända och mångkulturella elever, möter skolan F-3 : Hur arbetar skolan med nyanlända elever samt elever med annan bakgrund?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Shahin Azizi; Sarah Saimato; [2020]
    Nyckelord :Mångkulturalitet; Nyanlända; Interkulturella perspektiv; Numeracitet; Litteracitet; Samverkan och Arbetssätt.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka tillvägagångssättet som två grundskollärare har när de undervisar nyanlända elever för att främja deras svenska språkutveckling. Fokus ligger på att öka förståelsen kring de material och metoder som lärarna använder sig av för att undervisa flerspråkiga elever samt betydelsen av samspelet mellan elev och lärare och resterande resurs för att öka elevens motivation för att lära sig ett nytt språk. LÄS MER