Sökning: "Börjesson Carl"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Börjesson Carl.
1. Remote work and organizational culture for innovation: How organizational culture for innovation has been managed when working remotely
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : When the COVID-19 pandemic struck the world, organizations had to change the way they worked as employees had to work remotely. This abrupt transition to working remotely has brought many complications, one of which relates to organizations ability to sustain an innovative culture. LÄS MER
2. “Befintligt skick”- klausul i samband med överlåtelse av bostadsrätt - en juridisk analys
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Under ett år sker det många bostadsrättsförsäljningar i Sverige och vid vissa händer det att köparna upptäcker fel i bostaden. Vid försäljningarna används den allmänna friskrivningsklausulen “befintligt skick”, som under 2019 och 2020 har kommit att bli omdiskuterad och omprövad. LÄS MER
3. Univariate GARCH models with realized variance
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : This essay investigates how realized variance affects the GARCH-models (GARCH, EGARCH, GJRGARCH) when added as an external regressor. The GARCH models are estimated with three different distributions; Normal-, Student’s t- and Normal inverse gaussian distribution. LÄS MER
4. The Value Match, a qualitative study of two Swedish organisations’ cultural strength
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study focuses on organisations’ cultural strengths. It aims to provide insight into factors that matter for an organisation’s cultural strength, which is investigated by looking at two Swedish organisations. In addition, forces and events behind a certain cultural state are identified. LÄS MER
5. Pedagogers föreställningar om genus
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SyfteSyftet med uppsatsen är att undersöka och kritiskt granska vad genuspedagogik på en grundskola innebär ochhur man som pedagog bör förhålla sig till det. Med fokus på pedagogers föreställningar om genuspedagogik,samt bakomliggande faktorer till dessa föreställningar. LÄS MER