Sökning: "B2B företag social media"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden B2B företag social media.
16. The Use Social Media Marketing Towards External Business Customers : Goals and Measurements
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The marketplace has recently faced a large transformation and has become more digital. As a part of the digital transformation the social media has taken an increasing part in companies’ marketing strategy. The use of social media within the B2C context is already very common, while it is still in an early phase in the B2B context. LÄS MER
17. Livsmedelsdistributörer och Sociala Medier : Hur livsmedelsdistributörer i Sverige använder, utvärderar och legitimerar sitt användande av sociala medier som marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Background: The usage of social media in Sweden have increased steadily in recent years. These communication channels have transformed the communication between customers and companies from a passive monologue to a dialogue in which the customers gets involved in order to create new, and maintain already existing relationships which ultimately creates long-term profitability. LÄS MER
18. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER
19. Säljare och sociala medier : Hur säljare använder sociala medier för kompetensutveckling
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : In this study I have explored the profession sales people and how they use social media. I have also studied their needs for further education and how it can be addressed in social media, in order to learn how a B2B-company that educates in sales training can meet sales people in social media. LÄS MER
20. Kunddriven supportverksamhet
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Sociala media utgör idag en allt större del av organisationer och företag, oavsett om det gäller området B2B (Business to business) eller B2C (Business to consumer). Att använda sig av sociala medier har blivit en självklarhet för många företag inom framförallt B2C-segmentet. I studien undersöktes attityder kring Web 2. LÄS MER