Sökning: "B2B marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden B2B marknad.

  1. 1. Navigating the SaaS Market Downturn : A Study on Shifts in KPI Focus

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Carl Backsell; Theo Askerson; [2023]
    Nyckelord :Saas; B2B; Profitability; Growth; Valuation; SaaS; B2B; Lösamhet; Tillväxt; Värdering;

    Sammanfattning : The 2021 - 2022 decline in the Software as a Service (SaaS) market is a novel occurrence, as previous recessions and market downturns took place before the emergence of SaaS. The decline in SaaS valuation signifies changes in valuation criteria and with that, a shift in the weighting of the Key Performance Indicators (KPIs) profitability and growth. LÄS MER

  2. 2. Pricing The Value Proposition in Start-up Environment : A multi case study on start-up Pricing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sai Krishna Babu Rajendra Prasad; [2023]
    Nyckelord :Pricing; Startups; WTP; Value Proposition; Prissättning; Startups; WTP; Värde-erbjudande;

    Sammanfattning : Pricing is one of the most critical factors for a company to thrive in the market. Unlike big companies, there is no pricing data available for startup companies. Pricing is one of the factors for startup failure. LÄS MER

  3. 3. CSR:s påverkan inom B2B- marknaden : En kvalitativ studie om hur företags CSR- motiv påverkar kunder inom B2B-marknaden

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Ludvig Assarsson; Axel Salqvist; [2022]
    Nyckelord :CSR; legitimitet; transparens; motiv; företagskunder;

    Sammanfattning : Användningen av begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) inom företagande har de senaste åren fått stor spridning och blivit viktigare för företag att arbeta med. På grund av den framfart CSR har haft känner sig företagen tvingade att arbeta med dessa frågor för att överleva på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Value based selling : Key value drivers for SMEs within the steel industry

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Simon Anderson; Markus Johannisson; [2022]
    Nyckelord :Value based selling; Customer perceived value; Perceived value; Value drivers; Värdebaserad försäljning; Kundens upplevda värde; Upplevt värde; Värde attribut;

    Sammanfattning : Building upon previous research around value drivers, the purpose for this study was to review what value-drivers the SMEs within the Swedish steel industry find most important in their suppliers and how the industry as a whole can evaluate this information in a value-based selling approach. In today's literature regarding customer perceived value, the focus has been towards service related industries, and mainly within a B2C context. LÄS MER

  5. 5. Value Determinants in Seed Stage SaaS Valuation : Main value determinants to consider when conducting a valuation of a seed stage SaaS company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emil Adeli; Daniel Nylund; [2022]
    Nyckelord :seed stage; valuation; value determinants; start-up; angel investors; venture capital; SaaS; software as a service; value drivers; seed stage; värdering; värdedeterminanter; start-up; ängelinvesterare; venture capital; SaaS; software as a service; värdedrivare;

    Sammanfattning : One of the single biggest challenges for start-ups is to find the necessary funding to achieve growth. Software-as-a-service (SaaS) companies are no different and rely on seed stage investments to build and develop a service in order to acquire paying customers. LÄS MER