Sökning: "B2B relationer"

Visar resultat 11 - 15 av 72 uppsatser innehållade orden B2B relationer.

  1. 11. Tillit utan att träffas : Etablering av tillit i digitala b2b-relationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Göthe; Sarah Kronvall Niño de Guzman; [2021]
    Nyckelord :digitalisering; b2b; tillit; kundrelation; kommunikation;

    Sammanfattning : Med de rådande omständigheterna som pandemin covid-19 medfört har såväl privatpersoner, företag, organisationer, skolor och myndigheter behövt ändra sitt arbetssätt till att bli digitalt. Organisationer som inte är anpassade efter att passa in i en digital kontext har plötsligt behövt omkonstruera sin verksamhet för att fortsättningsvis fungera i det nya normala. LÄS MER

  2. 12. Lönsamma relationer mellan företag : En kvalitativ studie på hur leverantörer av högteknologisk SaaS kan arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Per Albin Wilhelmsson; Isak Boghammar; [2021]
    Nyckelord :relationship marketing; B2B; Software as a Service; SaaS; the technology adoption life cycle; early market; Relationsmarknadsföring; B2B; Software as a Service; SaaS; The technology adoption life cycle; tidig marknad;

    Sammanfattning : I denna uppsats diskuteras hur relationsmarknadsföring kan användas av företag som utvecklar högteknologiska SaaS-lösningar för att bygga lönsamma relationer på en tidig marknad. För att svara på frågeställningen “Hur kan högteknologiska SaaS-leverantörer arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna Innovators och Early adopters på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle?” har en kvalitativ metod i form av en fallstudie använts. LÄS MER

  3. 13. Att Förstå Skapande och Bevarande av B2B-Relationer genom Digitala Medier En kvalitativ undersökning om tillit och åtagande i B2B-relationer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Matas Barcius; Smilla Rosenlind; Stina Josefson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. Word of mouth inom Business to Business : En studie om ryktesspridning genom information mellan företag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Isabelle Johansson; Anton Klein; [2021]
    Nyckelord :WOM; B2B; Collaboration; Customer Value; Corporate Relations; WOM; B2B; Samarbete; Kundvärde; Företagsrelationer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är att undersöka och analysera hur WOM påverkar relationer mellan företag inom B2B. Metod: Denna studie har med tio semistrukturerade intervjuer utgått från en kvalitativ forskningsmetod. Insamlat material från respondenterna har tolkats genom en tematisk analys. LÄS MER

  5. 15. Värdeskapande mellan leverantör och återförsäljare : En fallstudie på BMW i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Wahlman; Max Gisterå; [2021]
    Nyckelord :value co-creation; B2B-relationer; bilbranschen; leverantör; återförsäljare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för value co-creation vid företagsrelationer mellan leverantörer och återförsäljare inom bilbranschen. Studien utgår från Grönroos (2006) teorier om value creation i företagsrelationer samt tidigare forskning om B2B-relationer. LÄS MER