Sökning: "B2B relationships"

Visar resultat 16 - 20 av 155 uppsatser innehållade orden B2B relationships.

  1. 16. Konkurrensfördelar med en hållbarhetsstrategi : En fallstudie av vilka fördelar Brewmaster kan uppnå genom en ökad förståelse för B2B-kunders kravställningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Julia Jernek; Moa Selerud; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainability strategy; requirements; supplier; competitive advantages; sustainable development; supplier criteria; partnerships; stakeholders; business- to-business customers; Hållbarhet; hållbarhetsstrategi; kravställningar; leverantör; konkurrensfördelar; hållbar utveckling; leverantörskriterier; partnerskap; intressenter; business-to-business kunder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inom företagssektorn prioriteras sociala- och miljömässiga hållbarhetsaspekter i större utsträckning vid utvärdering av nya och befintliga leverantörer. Leverantörer är i behov av att uppfylla kriterier från B2B-kunder varvid en hållbarhetsstrategi kan vara fördelaktig att verka utefter. LÄS MER

  2. 17. A reduction in physical interaction : its effect on B2B relationships

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Sanfridsson; Johan Öhrn; [2022]
    Nyckelord :Digital interaction; Physical interaction; COVID-19 pandemic; Operational linkages; Social bonds; Cooperative norms; Trust; Business-to-business B2B relationship;

    Sammanfattning : This study aims to examine how a business-to-business (B2B) relationship is affected by a decrease in physical interactions between firm representatives. Previous studies have shown that external events can affect B2B relationships but not how these effects take shape. LÄS MER

  3. 18. Are virtual meetings here to stay? : A qualitative study of how Covid-19 has influenced international firms' way of communicating in B2B meetings.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Caroline Söderberg; Sandra Andersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic has changed the way international firms communicate with each other. Closed borders have led to people and firms not being able to travel to meet physically, which has created a lack in communication. LÄS MER

  4. 19. Service Communication of Professional Service Firms to Clients : A GA-Agency Case Study

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Kaja Luner; Leona Saliju; [2022]
    Nyckelord :Service Marketing; Professional Services; Professional Service Firms; Digital Marketing Agencies; B2B Service Marketing; Agency-Client;

    Sammanfattning : Background: Global services, particularly professional services, have become one of the world economy’s fastest growing sectors and professionals are becoming increasingly important as a result of this shift. Inherent differences, characterizing professional services, result in a scarcity of empirical evidence on how marketing communications are perceived and executed. LÄS MER

  5. 20. Varumärkesvärde inom B2B sammanhang : Hur B2B-företag stärker sitt varumärkesvärde med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jasmina Stambolic; Nasimajamila Abudokhan; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Social Media; Business-to-Business B2B ; Branding; Brand Equity; Marknadsföring; Sociala medier; Business-to-Business B2B ; Varumärke; Varumärkesvärde;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilka fördelar finns det för B2B-fokuserat företag med att marknadsföra sitt varumärke på sociala medier? Hur använder B2B- fokuserat företag sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde? Vilka sociala mediekanaler är lämpliga för ett B2B-fokuserat företag? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur B2B-fokuserade företag använder sig av sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde. Metod: Uppsatsförfattarna har använt sig av en kvalitativ forskningsmetod med sju semistrukturerade intervjuer för insamling av empiri. LÄS MER