Sökning: "B2B relationships"

Visar resultat 6 - 10 av 155 uppsatser innehållade orden B2B relationships.

  1. 6. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jalil Ahmadi; David Löf; [2023]
    Nyckelord :Resilience; sudden price increases; B2B partnership; SET; Relationships; Strategies; Adaptation; risk management; Resiliens; plötsliga prishöjningar; B2B partnerskap; SET; Relationer; Strategier; Anpassning; riskhantering;

    Sammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER

  2. 7. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  3. 8. Adapting to the New Normal: Establishing and Maintaining Trust in B2B Relationships in a Post-Pandemic World

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Festin; Alexandra Hildell; Ottilia Österström; [2023]
    Nyckelord :B2B; B2B Relationships; Trust; Trust-Building; COVID-19 pandemic; Post-pandemic; Remote Work; Hybrid Work; Interpersonal Trust; Interorganizational Trust; Calculative Trust; Affective Trust; Normative Trust; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To understand how B2B companies may establish and maintain trust in their relationships with customers during and in the post-COVID digital business landscape. Methodology: The study carries a qualitative approach conducted with an exploratory nature. LÄS MER

  4. 9. Organisatoriskt köpbeteende inom business-to-business : En kvalitativ studie om hur organisatoriskt köpbeteende påverkar köpbeslut inom business-to-business

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Sköld; Oskar Sjölund; [2023]
    Nyckelord :B2B; Organizational buying behavior; Brand preference; Emotions; B2B; Organisatoriskt köpbeteende; Varumärkespreferenser; Känslor;

    Sammanfattning : The fact that brands create trust and develop cognitive and emotional ties with customers are well recognized. However, this is primarily associated with B2C markets. More recent studies admit to the fact that despite the differences between B2C and B2B contexts brands can have valuable features in B2B as well as B2C. LÄS MER

  5. 10. The Influence of Corporate Social Responsibility Activities on B2B Customer Relationships : An explorative case study on the transformation towards a more sustainable and responsible future in the mining industry

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Savannah Buhler; Tuuli Söder; [2023]
    Nyckelord :CSR activities; B2B Relationships; Collaboration; Alignment; Differentiation;

    Sammanfattning : Date: 2023-05-30 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr  Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University  Authors:  Savannah Buhler         Tuuli Söder                (99/02/15)                   (99/03/12) Title: The Influence of Corporate Social Responsibility Activities on B2B Customer Relationships Supervisor: Edward Gillmore  Keywords: CSR activities, B2B Relationships, Collaboration, Alignment, Differentiation Research question: What effect do CSR alignment strategies and CSR differentiation strategies have on a firm's B2B relationships?  Purpose: The purpose of this research is to study how a firm aligns or differentiates its CSR strategies in a B2B context. The aim is to investigate how a firm’s CSR strategies affect customer relationships. LÄS MER