Sökning: "B2B undersökning"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden B2B undersökning.

  1. 11. Hållbarhet för att behålla kund? : En undersökning om förekomsten av CSR hos B2B- och B2C-företag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Louise Pettersson; Tea Unnebäck; [2018]
    Nyckelord :CSR; företag; samhällsansvar; B2B; B2C; intressenter; kunder.;

    Sammanfattning : Det finns, både bland individer och företag, ett ökat intresse och en ökad medvetenhet kring betydelsen av hållbar utveckling. Detta har exempelvis inneburit att förväntningarna som ställs på företag har skiftat, från enkom ett fokus på vinstmaximering till att verksamheterna även förväntas bidra till en positiv samhällsutveckling. LÄS MER

  2. 12. Individens vikt i företagsrelationen : En fallstudie inom engagemang och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Nylander; David Carell; [2018]
    Nyckelord :Nyckelperson; Individen; Account Manager; Industriell marknadsföring; B2B marketing; Relationer; Engagemang; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att vidare klargöra individens roll inom industriell marknadsföring och företagsrelationer. Detta görs genom att binda samman hur engagemangstyper kan leda till lojalitet och hur engagemang samt lojalitet är riktade inom företagsrelationen. LÄS MER

  3. 13. Internetfiltreringens påverkan på internationell business-to-business En kvalitativ studie om samverkan mellan svenska och kinesiska företag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hannah Miklin; Frida Simonsson; [2017-09-05]
    Nyckelord :Internetfiltrering; Great Firewall of China; internationell B2B; B2B samverkan;

    Sammanfattning : Internetfiltrering förekommer i varierande utsträckning i hela världen och en av de mest omfattande tillämpningarna sker i Kina. Internetfiltrering är användandet av teknologiska strategier för att begränsa tillgången och spridning av material på internet för internetanvändare. LÄS MER

  4. 14. Livsmedelsdistributörer och Sociala Medier : Hur livsmedelsdistributörer i Sverige använder, utvärderar och legitimerar sitt användande av sociala medier som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marcus Allard; Alexander Wetterström; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; livsmedelsdistributörer; B2B; B2C; marknadsföring; relations-marknadsföring; kommunikation; Facebook; Instagram;

    Sammanfattning : Background: The usage of social media in Sweden have increased steadily in recent years. These communication channels have transformed the communication between customers and companies from a passive monologue to a dialogue in which the customers gets involved in order to create new, and maintain already existing relationships which ultimately creates long-term profitability. LÄS MER

  5. 15. En undersökning om attityden till mottagandet av E-postmarknadsföring : Med avseende på kognitions-, affektions- & beteendemässig attityd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Johanna Nilsson; August Mazetti-Nissen; [2016]
    Nyckelord :Attitude; E-mail marketing; E-mail marketing messages; Cognition; Affection; Behavior; Attityd; E-postmarknadsföring; E-postmarknadsföringsmeddelande; Kognition; Affektion; Beteende;

    Sammanfattning : Titel: En undersökning om attityden till mottagandet av E-postmarknadsföring – Medavseende på kognitions-, affektions- & beteendemässig attityd. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Johanna Nilsson & August Mazetti-Nissen Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: 2016 – Januari Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka attityden till mottagandet av Epostmarknadsföringhos svenska beslutsfattare inom en B2B-kontext, detta med avseende påkognitions-, affektions- och beteendemässig attityd. LÄS MER