Sökning: "B2B undersökning"
Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden B2B undersökning.
16. A new channel for organizing and distributing business events within B2B : On the prospects for a business event application of mutual value to attendees and organizers
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In this networked society, where social media becomes a natural meeting place, the need for physical encounters is greater than ever. In the business world, business events are a way for people to satisfy this need while they at the same time get the opportunity to exchange skills, information and experiences with other colleagues, thus expanding their and their company’s competencies. LÄS MER
17. Spam eller värdefull leverantör? : En undersökning kring mottagares uppfattningar av personaliseringar i marknadsföringsmejl B2B
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera vilka delar i ett personaliserat marknadsföringsmejl B2B som mottagaren uppfattar mest positivt. Uppsatsen ska även bidra med kunskap om hur företag kan använda dessa personaliseringar för att utforma ett marknadsföringsmejl. LÄS MER
18. New Product Development : A Stage-Gate model in a B2B setting for product development with a low level of technological innovation
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : Företag utvecklar nya produkter för att öka intäkterna och fortsätta vara konkurrenskraftiga. Produktutveckling är ett område det forskats mycket inom och forskningen fokuserar ofta på innovativa produkter. LÄS MER
19. Frivillig miljöredovisning inom miljökänsliga branscher : En undersökning av miljöredovisningen hos företag i transport- och anläggningsbranschen, dess innehåll samt olika faktorers funktion i dess utformning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte – Huvudsyftet med denna studie är att granska olika företags miljöredovisning, dess innehåll och omfattning, vilka deras huvudsakliga intressenter är samt hur de utformas. Metod – Studien är av kvalitativ natur och inleds med en undersökning av såväl äldre som aktuell forskning rörande Corporate Social Responsibility (CSR) och miljöredovisning. LÄS MER
20. Anpassningar av globala varumärke
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att granska och analysera anpassningar av marknadsföring strategier av svenska varumärken som är verksamma på den globala B2B-marknaden, samt med hjälp av analys förklara hur svenska B2B-varumärket kan kännetecknas. Metod: I denna uppsats har vi valt att använda oss av en kvalitativ studie för att ge läsaren en djupgående bild av tre svenska företaget Atlas Copco, Volvo Trucks och Ericsson och deras marknadsföring av varumärket på den internationella marknaden. LÄS MER