Sökning: "B2B undersökning"

Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden B2B undersökning.

  1. 21. Små till medelstora företags inställning till och användning av sociala medier : - En kvantitativ undersökning av den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik

    Författare :Victoria Hessling; Malin Åsberg; [2013]
    Nyckelord :Web 2.0; Small and Medium Sized Companies; TAM; Social media; Web 2.0; Små och medelstora företag; TAM; Sociala medier;

    Sammanfattning : Sedan tidigt 90-tal har internet utvecklats och fått ett större inflytande på marknaden. Web 2.0 har varit en del i den utvecklingen och definieras som en teknologisk infrastruktur som har aktiverat det sociala fenomenet på webben. Web 2. LÄS MER

  2. 22. 2B or not 2B : en fallstudie på ett litet B2B-företags interna och externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Joakim Jörlander; [2012]
    Nyckelord :b2b; företagskommunikation; varumärke; intern marknadsföring; relationsmarknadsföring; identitet; image;

    Sammanfattning : Betydelsen av varumärke, identitet och image på dagens konsumentmarknad är sällan ifrågasatt och bekräftas av mängder med studier. Det som däremot inte är lika klarlagt är vilken roll dessa begrepp spelar på den lite mer ljusskygga industrimarknaden. LÄS MER

  3. 23. Industrial Marketing in a Network Perspective : A Qualitative study of ABB Crane Systems and its Sales Network

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Peter Strömberg; Sandeep Jain; [2011]
    Nyckelord :industrial marketing; network perspective; embeddedness; business relationships; relationship strategy; business-to-business; B2B; ABB; industriell marknadsföring; nätverksperspektiv; affärsrelationer; relationsstrategi; ABB;

    Sammanfattning : Research question: How is the sales network of ABB Crane system related to industrial marketing in anetwork perspective? Purpose of the research:The main task is to investigate if the sales network of ABB Crane Systems is related toestablished theory of industrial marketing in a network perspective. Method: The research strategy has been formed from a deductive approach and the empiricaldata has been gathered with a qualitative approach. LÄS MER

  4. 24. Förtroende i långsiktiga affärsrelationer : The Establishment of the Business Network Automation Region - A Study of a Industrial Phenomena. Peter Ekman & Peter Thilenius (Eds., 2010)

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Ema Muratspahic; Marie Byh; [2010]
    Nyckelord :Förtroende; Relationsåtagande; Osäkerhet; Långsiktiga affärsrelationer; Business-to-business.;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studies syfte är att beskriva förtroendets roll i långsiktiga affärsrelationer mellan företag inom automationsindustribranschen. Betydelsen av ett starkare/svagare förtroende beskrivs och detta görs utifrån automationsföretagens perspektiv. LÄS MER

  5. 25. När den nya tekniken knackar på, öppnar kommunen då? : Den kommunala omsorgens förhållande till Giraff och tekniska hjälpmedel

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Kristina Backelin; Anna-Sofie Oveland; Lena Salorinne; [2010]
    Nyckelord :B2B; Buying Decision-making Process; Giraff; knowledge; public care; technical aids; B2B; Giraff; kommunal omsorgsverksamhet; kännedom; Köpbeslutsprocessen; tekniska hjälpmedel;

    Sammanfattning : Syftet är att få samt skapa förståelse för hur en kommun resonerar inför införskaffandet av tekniska hjälpmedel. Köpbeslutsprocessen för B2B utgör den teoretiska grunden. En kvalitativ undersökning i form av semistrukturerade telefonintervjuer genomfördes och totalt intervjuades elva respondenter. LÄS MER