Sökning: "B2B uppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden B2B uppsats.
1. IOT-ENHETER I B2B-FÖRETAG : Nya teknologiska framsteg eller potentiella säkerhetsrisker?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : I takt med den ökande digitaliseringen ökar även antalet uppkopplade IoT-enheter. Inom B2B-företag används IoT-enheter i allt större utsträckning för att effektivisera verksamheten och skapa konkurrensfördelar. LÄS MER
2. B2B-relationer inom finansindustrin : En jämförande analys mellan två svenska banker
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Key Account Management har blivit uppmärksammat i tidigare forskning i många aspekter, men däremot har det lagts mindre fokus på betydelsen av nätverk inom företagssamarbeten.Med bakgrund till detta har denna uppsats ett teoretiskt fokus på hur svenska banker hanterarsina nyckelkunder och vilken betydelse dessa har för det fokala företaget. LÄS MER
3. Digital Transformation of B2B Sales Organisations : A case study of a Swedish paper manufacturer
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : With the introduction of a fourth industrial revolution, new technologies are changing the behaviour of buyers in all markets. Coupled with an acceleration caused by the COVID-19 pandemic, manufacturers are now more than ever facing a pressure to digitally transform. LÄS MER
4. Informationsdelning inom B2B
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Delning av produktinformation mellan leverantörer och återförsäljare i edetaljhandelsbranschen har länge varit en komplex process med många faktorer att ha i åtanke. Ineffektiv struktur på data, avsaknad av gemensam standard samt data som saknas är exempel på utmaningar som leverantörer och återförsäljare måste bemöta. LÄS MER
5. Säljarbete på distans, hur fungerar det? : En kvalitativ tvärsnittsstudie om Covid-19 pandemins påverkan på säljkårer.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Den pandemi som drabbade världen under 2020 tvingade många organisationer att ställa om till arbete på distans. Denna typ av plötslig omställning skapar många olika utmaningar, två av dessa är hur en säljkår skall styras samt hur själva försäljningsarbetet behöver anpassas. LÄS MER