Sökning: "B2B varumärkesimage"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden B2B varumärkesimage.

  1. 1. Better products, better world, better image : A Study on the Interaction of Corporate Social Responsibility, New Product Development and Brand Image in the B2B Sector

    Master-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Noora Irina Miettinen; Soraya Lima Silva; [2012]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; sustainability; new product development; innovation; B2B brand image; B2B brand perception; Yrityksen yhteiskuntavastuu; kestävä kehitys; tuotekehitys; innovaatio; B2B brandi-imago; B2B brandivaikutelma; Responsabilidade social coperativa; desenvolvimento de novos produtos; innovaçäo; imagem de marca no setor de de negócios; Företagens samhällsansvar; hållbarhet; produktutveckling; innovation; B2B varumärkesimage; B2B varumärkesuppfattning;

    Sammanfattning : Title: Better products,   better world, better image: A study on the   interaction of corporate social responsibility, new product development and   brand image in the B2B sector Authors: Soraya Lima Silva & Noora Irina Miettinen Course: Marketing master programme final thesis, 30 ECTS, spring semester 2012,LinnaeusUniversity Keywords: Corporate social responsibility, sustainability, new product development, innovation, B2B brand image, B2B brand perception Purpose: Investigating how customer’s perception of brand image is affected by corporate social responsibility (CSR) and new product development (NPD) in the business-to-business (B2B) sector in the telecommunication and chemical industries. Method: Mixed methods research, cross-sectional research design Interviews with 4 supplier companies Qualitative content analysis on documents of 40 supplier companies Questionnaire to customer companies with 99 responses Findings: CSR and NPD were usually seen as separate and detached activities. LÄS MER

  2. 2. Succeeding on the Market: Building B2B Brand Image and Brand Strength to establish a valuable brand

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Marie Svensson; [2012]
    Nyckelord :Administrative Law; Trademarks; Brand Equity; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In today’s society, the relative superiority of a product is not enough to guarantee its success on a marketplace. Rapid economic development rates and advancing technology has led to a more competitive global market. LÄS MER

  3. 3. 2B or not 2B : en fallstudie på ett litet B2B-företags interna och externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Joakim Jörlander; [2012]
    Nyckelord :b2b; företagskommunikation; varumärke; intern marknadsföring; relationsmarknadsföring; identitet; image;

    Sammanfattning : Betydelsen av varumärke, identitet och image på dagens konsumentmarknad är sällan ifrågasatt och bekräftas av mängder med studier. Det som däremot inte är lika klarlagt är vilken roll dessa begrepp spelar på den lite mer ljusskygga industrimarknaden. LÄS MER