Sökning: "B2B- försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden B2B- försäljning.

  1. 1. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ewelyn Strandberg; Ingrid Åsenius; [2022]
    Nyckelord :Demand shaping; Demand management; Demand variability; Internal demand variability; Forecasting; External demand variability; Integrating demand and supply; Styra efterfrågan; Variationshantering; Efterfrågevariation; Intern efterfrågevariation; Prognostisering; Extern efterfrågevariation; Integering av försäljnings- och leveransfunktioner;

    Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER

  2. 2. Value based selling : Key value drivers for SMEs within the steel industry

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Simon Anderson; Markus Johannisson; [2022]
    Nyckelord :Value based selling; Customer perceived value; Perceived value; Value drivers; Värdebaserad försäljning; Kundens upplevda värde; Upplevt värde; Värde attribut;

    Sammanfattning : Building upon previous research around value drivers, the purpose for this study was to review what value-drivers the SMEs within the Swedish steel industry find most important in their suppliers and how the industry as a whole can evaluate this information in a value-based selling approach. In today's literature regarding customer perceived value, the focus has been towards service related industries, and mainly within a B2C context. LÄS MER

  3. 3. Digital Transformation of B2B Sales Organisations : A case study of a Swedish paper manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :André Yang Melsom; Davina Maria Plum; [2022]
    Nyckelord :Business-to-business; Sales; Digitalisation; Digital Transformation; Paper Industry; Case Study; Framework; and Strategy; Business-to-business; Försäljning; Digitalisering; Digital Omvandling; Pappersindustri; Fallstudie; Ramverk; och Strategi;

    Sammanfattning : With the introduction of a fourth industrial revolution, new technologies are changing the behaviour of buyers in all markets. Coupled with an acceleration caused by the COVID-19 pandemic, manufacturers are now more than ever facing a pressure to digitally transform. LÄS MER

  4. 4. A model for predicting the win propensity of new B2B opportunities across multiple companies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Persson; [2022]
    Nyckelord :CRM; B2B; Win propensity prediction; Sales; Supervised Learning; Machine Learning; CRM; B2B; Förutsägelse av affärsmöjligheter; Försäljning; Väglett lärande; Maskininlärning;

    Sammanfattning : For a sales representative, a complex part of their work is determining the outcome of a potential deal with a customer. Most (if not all) processes today are based on guesses and gut feelings, making it hard to track progress. LÄS MER

  5. 5. Säljarbete på distans, hur fungerar det? : En kvalitativ tvärsnittsstudie om Covid-19 pandemins påverkan på säljkårer.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johan Karlsson; Fredrik Meyer; [2021]
    Nyckelord :B2B; sales; sales process; sales management control systems; remote work; B2B; sälj; säljprocess; säljstyrning; distansarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den pandemi som drabbade världen under 2020 tvingade många organisationer att ställa om till arbete på distans. Denna typ av plötslig omställning skapar många olika utmaningar, två av dessa är hur en säljkår skall styras samt hur själva försäljningsarbetet behöver anpassas. LÄS MER