Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 586 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Leder du dina medarbetare på bästa sätt? : En kvantitativ undersökning av föredragen ledarskapsstil baserat på personlighet hos medarbetaren

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ludvig Friman; Wilma Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Preferred leadership; Leadership style; CPE-model; Personality traits; The Big Five.; Föredraget ledarskap; Ledarskapsstil; CPE-modellen; Personlighetsdrag; The Big Five.;

    Sammanfattning : Titel: Leder du dina medarbetare på bästa sätt? En kvantitativ undersökning av föredragen ledarskapsstil baserat på personlighet hos medarbetaren. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 12. Development of a web application with focus on navigability : How is the usability on a web application for E-commerce of plants and cuttings affected by its navigability?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Johan Christiansson; Silje Graarud; Lovisa Ivarsson; Torsten Liljedahl; Klara Nylén; Selma Renqvist; Olof Swedberg; Philip Wissinger; [2023]
    Nyckelord :navigability; usability; web application;

    Sammanfattning : The purpose of this project was to determine how the experienced navigability of a web application affects its usability. In order to further investigate this, a web application called Sprouty was created, an easy-to-use web application that promotes individuals to buy and sell pre-owned plants and cuttings. LÄS MER

  3. 13. Influencers och konsumenters köpbeteende på TikTok : En kvantitativ och kvalitativ undersökning på köpbeteenden hos konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melis Cetin; Mickaela Georges; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; TikTok; Sociala medier; Mikro-influencer; Makro-influencer; Source credibility;

    Sammanfattning : As the development of digitization becomes more extensive and integrated into our daily lives, it shapes people around the world. This influence extends to how we create value, communicate, and consume. LÄS MER

  4. 14. Integreringsmetoder för tidigare kriminella. : En kvalitativ litteraturöversikt om insatser och effekter för tidigare kriminellas väg i samhället.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Derin Aosi; Elin Betsvall; [2023]
    Nyckelord :Criminality; Interventions; Recidivism; Kriminalitet; Metoder; Behandling; Återfall.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att analysera och sammanställa tidigare forskning till vilka metoder, insatser och effekter som tillämpas i dagsläget, detta är för individer som tidigare har befunnit sig inom kriminalitet eller har begått olagliga handlingar. Forskningen har sammanställt via en litteraturstudie där sökningsmetoder har genomförts inom begränsade utformningar, detta är för att öka sökningens koppling till forskningens relevans. LÄS MER

  5. 15. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER