Sökning: "BARCELONA"
Visar resultat 1 - 5 av 128 uppsatser innehållade ordet BARCELONA.
1. “Det blir ju enklare att tänka utanför boxen om du vet vad boxen faktiskt är” : En jämförande intervjustudie mellan svenska och spanska reklambyråers förhållningssätt till reklambranschen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The existing literature extensively covers the demands placed on advertising agencies, yet there is notably less research on how these agencies respond to these demands, especially in a comparative context. In response, this current study aims to investigate how advertising agencies navigate the complex market, where they must adapt to external demands while maintaining their unique identity. LÄS MER
2. Driving Factors Behind Airbnb Pricing - A Multilinear Regression Analysis
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : With a high increase of users in the world's ever expanding sharing economy, Airbnb has become a customary solution in short term rentals of accommodations. In this market, it is the host's job to choose a pricing which sufficiently corresponds to what tenants are willing to pay. LÄS MER
3. Life Cycle Assessment of Lightweight Electric Motorbikes : Case Study - RIDECAKE
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The electric vehicle segments of companies have broadened, and their sales have increased in the past decade. The electric motorcycle sector is growing fast, with improved technology on electric powertrains, increased ranges, charging speeds, and infrastructure. LÄS MER
4. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. LÄS MER
5. Sounds of the Sacred : An Examination of Audio Guides in Religious Cultural Heritage Institutions in Spain
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : This thesis examines the role of audio guide technology in four different Spanish cathedrals: La Sagrada Família in Barcelona, Tarragona Cathedral in Tarragona, La Seo Cathedral in Zaragoza, and Palma Cathedral in Palma de Mallorca. The thesis presents data about the audio guides at each of these sites in two ways. LÄS MER