Sökning: "BARCELONA"

Visar resultat 1 - 5 av 128 uppsatser innehållade ordet BARCELONA.

  1. 1. “Det blir ju enklare att tänka utanför boxen om du vet vad boxen faktiskt är” : En jämförande intervjustudie mellan svenska och spanska reklambyråers förhållningssätt till reklambranschen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Alva Erhardsson; Mariann Bornkessel; [2024]
    Nyckelord :Advertising Agencies; Interview study; Comparative; Barcelona; Gothenburg; Institutional Theory; Global demands; Local demands;

    Sammanfattning : The existing literature extensively covers the demands placed on advertising agencies, yet there is notably less research on how these agencies respond to these demands, especially in a comparative context. In response, this current study aims to investigate how advertising agencies navigate the complex market, where they must adapt to external demands while maintaining their unique identity. LÄS MER

  2. 2. Driving Factors Behind Airbnb Pricing - A Multilinear Regression Analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Johan Flöjs; Jonathan Herrgård; [2023]
    Nyckelord :Regression Analysis; Applied Mathematics; Airbnb; Regressionsanalys; Tillämpad Matematik; Airbnb;

    Sammanfattning : With a high increase of users in the world's ever expanding sharing economy, Airbnb has become a customary solution in short term rentals of accommodations. In this market, it is the host's job to choose a pricing which sufficiently corresponds to what tenants are willing to pay. LÄS MER

  3. 3. Life Cycle Assessment of Lightweight Electric Motorbikes : Case Study - RIDECAKE

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Savitri Visvanathan Englert; [2023]
    Nyckelord :nvironmental impact; two-wheel motorcycle; lithium-ion battery; transportation; BEV Battery Electric Vehicle ; Life Cycle Assessment LCA ; miljöpåverkan; våhjulig motorcykel; litiumjonbatteri; transport; BEV Batteri elektriskt fordon ; Life Cycle Assessment LCA ;

    Sammanfattning : The electric vehicle segments of companies have broadened, and their sales have increased in the past decade. The electric motorcycle sector is growing fast, with improved technology on electric powertrains, increased ranges, charging speeds, and infrastructure. LÄS MER

  4. 4. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jonatan Matias Salinas; Maja Wastesson; [2023]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; platsmarknadsföring; varumärke; platsvarumärke; varumärkesstrategi; grafisk design; retorik.;

    Sammanfattning : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. LÄS MER

  5. 5. Sounds of the Sacred : An Examination of Audio Guides in Religious Cultural Heritage Institutions in Spain

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Anna Grace Hathcock; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis examines the role of audio guide technology in four different Spanish cathedrals: La Sagrada Família in Barcelona, Tarragona Cathedral in Tarragona, La Seo Cathedral in Zaragoza, and Palma Cathedral in Palma de Mallorca. The thesis presents data about the audio guides at each of these sites in two ways. LÄS MER