Sökning: "BExell"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet BExell.
1. Magiska Ögonblick – En undersökning av meningsfullhet i teaterarbetet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : I detta självständiga arbetet undersöker jag vad som skapar ritning och motivation på ett personligt plan för mig som skådespelare. Utgångspunkten är min egen konstnärliga praktik och det behov jag har att undersöka vad som driver mig och skapar energi när jag står framför en publik som skådespelare. LÄS MER
2. Part of the Problem or Solution? : The Drivers and Barriers from CSR to CSR 2.0 in Companies Operating in Sweden
Kandidat-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : At present, humanity faces one of its most pressing and daunting challenges: climate change. For this reason, sustainable development is a topic more urgent now than ever. CSR 2.0 is a model introduced to tackle the limitations of traditional CSR practices that have been shown to be ineffective over time. LÄS MER
3. "Många tror det är naturligt att må dåligt som gammal" : En tematisk textanalys av hur äldre med depression skildras i svensk media
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : Hur medier omskriver ett fenomen påverkar allmänhetens inställning till det berörda fenomenet. I denna uppsats presenteras en studie av om, och i så fall hur, stigma framkommer då svenska medier skildrar äldre med depression. LÄS MER
4. Sjuksköterskans erfarenheter av vätske- och nutritionsbehandling hos patienter i livets slutskede. : -En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Dags att lägga ner marknadsavdelningen? : En studie om hur marknadsförare kan mäta varumärkeskännedom.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Although a metric for marketing is of great importance to B2B SMEs, there is no clear metric to start from on LinkedIn. The purpose of this study is to investigate how brand awareness can be measured on the social media platform LinkedIn. LÄS MER