Sökning: "BMW Sverige"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden BMW Sverige.
1. Värdeskapande mellan leverantör och återförsäljare : En fallstudie på BMW i Sverige
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för value co-creation vid företagsrelationer mellan leverantörer och återförsäljare inom bilbranschen. Studien utgår från Grönroos (2006) teorier om value creation i företagsrelationer samt tidigare forskning om B2B-relationer. LÄS MER
2. Särpräglad kommunikation : En studie om särpräglad, homogen & inkongruent kommunikation inom bilbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Följande studie är ett bidrag till forskningen inom strategisk kommunikation och varumäkeskommunikation. Huvudsyftet med studien är att klargöra och finna svar på huruvida varumärkena Audi, BMW och Mercedes-Benz lyckas vara särpräglade i sin kommunikation. Studien ämnar även klargöra var de särpräglade dragen gör sig synliga. LÄS MER
3. Bratwurst, Bier und Knödel oder Beethoven, BMW und Kant? Hur den tyska kulturen framställs i bild och text i läroböcker i tyska.
C-uppsats,Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att se hur den tyska kulturen framställs i olika läroböcker i tyska som används ispråkundervisningen i svenska grundskolor. Uppsatsen behandlar två frågeställningar; dels hur den tyskakulturen framställs i bild och text i läroböckerna och dels vad för bild eleverna får av tysk kultur vialäroböckerna. LÄS MER
4. En bilkoncern i profil
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Volkswagenkoncernen har utan tvekan lyckats att diversifiera och profilera de varumärken som nämns i uppsatsen. Vad som dock bör understrykas är att det är i sin helhet som koncernen fungerar bäst. LÄS MER