Sökning: "BMW Sverige"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden BMW Sverige.

  1. 1. Värdeskapande mellan leverantör och återförsäljare : En fallstudie på BMW i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Wahlman; Max Gisterå; [2021]
    Nyckelord :value co-creation; B2B-relationer; bilbranschen; leverantör; återförsäljare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för value co-creation vid företagsrelationer mellan leverantörer och återförsäljare inom bilbranschen. Studien utgår från Grönroos (2006) teorier om value creation i företagsrelationer samt tidigare forskning om B2B-relationer. LÄS MER

  2. 2. Särpräglad kommunikation : En studie om särpräglad, homogen & inkongruent kommunikation inom bilbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Hampus Zethelius; Stefan Rydheim; [2012]
    Nyckelord :marknadskommunikation; varumärkeskommunikation; corporate branding; inkongruens; traditionella perspektivet;

    Sammanfattning : Följande studie är ett bidrag till forskningen inom strategisk kommunikation och varumäkeskommunikation. Huvudsyftet med studien är att klargöra och finna svar på huruvida varumärkena Audi, BMW och Mercedes-Benz lyckas vara särpräglade i sin kommunikation. Studien ämnar även klargöra var de särpräglade dragen gör sig synliga. LÄS MER

  3. 3. Bratwurst, Bier und Knödel oder Beethoven, BMW und Kant? Hur den tyska kulturen framställs i bild och text i läroböcker i tyska.

    C-uppsats,

    Författare :Helgard Kihm Dernegård; [2011]
    Nyckelord :Tysk kultur; läromedel i tyska;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att se hur den tyska kulturen framställs i olika läroböcker i tyska som används ispråkundervisningen i svenska grundskolor. Uppsatsen behandlar två frågeställningar; dels hur den tyskakulturen framställs i bild och text i läroböckerna och dels vad för bild eleverna får av tysk kultur vialäroböckerna. LÄS MER

  4. 4. En bilkoncern i profil

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Flodén; Joakim Moser; Johannes Ljunggren; [2010]
    Nyckelord :profilering:image:bilkoncern:; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Volkswagenkoncernen har utan tvekan lyckats att diversifiera och profilera de varumärken som nämns i uppsatsen. Vad som dock bör understrykas är att det är i sin helhet som koncernen fungerar bäst. LÄS MER