Sökning: "Baby Boomers"

Visar resultat 11 - 15 av 87 uppsatser innehållade orden Baby Boomers.

  1. 11. Native advertising: Vilseledande reklam förklädd till journalistik? : En explorativ jämförelsestudie av två mediegenerationers inställning till native advertising

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Ida Söderlund; Romina Zomegnan; [2022]
    Nyckelord :native advertising; förtroende; mediegenerationer; reklam; journalistik;

    Sammanfattning : Annonsformen native advertising är ett växande koncept i Sverige. Studier har visat att det föreligger svårigheter i att skilja native från redaktionell text, samt att förtroendet till både publicister och journalistik påverkas av den. LÄS MER

  2. 12. From Boomers To Zoomers: Examining Generational Sensemaking Of New Media At Work Introduced During COVID-19

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Mabel Lee; [2021-12-08]
    Nyckelord :COVID-19; Generations; Multigenerational workforce; New media at work; Sensemaking;

    Sammanfattning : COVID-19 has triggered rapid digitalization in organizations worldwide. New media at work tools were introduced as companies quickly shifted to remote work. Baby Boomer, Generation-X, Millennial and Generation-Z employees had to use new media at work at short notice. LÄS MER

  3. 13. HR-praktikers Känsla av sammanhang vid distansarbete - En kvantitativ studie om hur olika generationer av HR-praktiker uppfattar Känsla av sammanhang vid distansarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Linnéa Sandberg; Noelle Gustafsson; [2021-08-20]
    Nyckelord :känsla av sammanhang; distansarbete; generationer;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur HR-praktiker uppfattar Känsla av sammanhang (Kasam) vid distansarbete, samt undersöka om det finns generationsskillnader i denna uppfattning. 56 stycken HR-praktiker deltog i studien genom att besvara en enkät. Av dessa var 7 män och 49 kvinnor. LÄS MER

  4. 14. Medarbetarmotivation i virtuella arbetsmiljöer : En studie från ett generationsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Nicole Bergman; Martina Sjöö; [2021]
    Nyckelord :Virtual teams; virtual leaders; virtual employees; leadership on distance; employee motivation on distance; baby boomers; generation X; generation Y; generation Z; remote work; motivation and amotivation; Virtuella team; virtuella ledare; virtuella medarbetare; ledarskap på distans; medarbetarmotivation på distans; baby boomers; generation X; generation Y; generation Z; distansarbete; motivation och amotivation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka motivation inom virtuella arbetsmiljöer. Vidaresyftar studien även till att jämföra skillnader mellan olika generationer gällande motivation ivirtuella arbetsmiljöer.Metod: I denna studie har en kvantitativ metod applicerats med hjälp av enwebbenkätundersökning. LÄS MER

  5. 15. The effect of social relationships on employee retention in a remote working context : A qualitative case study on which Talent Management practices an organisation use to retain talented employees in a remote context

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Julia Svensson; Linn Danielsson Wiksell; [2021]
    Nyckelord :Talent Management; Responsible Talent Management; Inclusive TM; Employee retention; Remote work; Work from home;

    Sammanfattning : Talent Management (TM) is a well-used practice to identify, attract, develop, and retain the most valuable resource in an organisation: talented employees. The concept TM emerged when organisations started to detect increased demands and technological changes in the business market. LÄS MER