Sökning: "Baby Boomers"

Visar resultat 16 - 20 av 87 uppsatser innehållade orden Baby Boomers.

  1. 16. Är varumärken de nya politikerna? : En kvalitativ studie om olika generationers upplevelse av brand activism i förpackningsdesign

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Fransson Gustavsson; Emma Lindmark; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study investigates how different generations interpret the marketing strategy of brand activism through packaging design. This marketing strategy is a relatively new one, and refers to corporations that engage and take stances in current political causes. LÄS MER

  2. 17. Self-service technology and Baby boomers : A qualitative study of baby boomers’ acceptance towards self-scanning devices in supermarkets. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Eric Lindén; Casper Elheim; Hannes Löfquist; [2021]
    Nyckelord :Baby boomers; self-service technology; self-scanning; technology acceptance model; technology anxiety; technology innovativeness; self-efficacy; attitudes.;

    Sammanfattning : Abstract  Title: Self-service technology and baby boomers: An empirical study of baby boomers’ acceptance towards self-service technologies in supermarkets. Authors: Casper Elheim, Eric Lindén & Hannes Löfquist Institution: Linnaeus University, School of Business and Economics. LÄS MER

  3. 18. En resa i Coronatider

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Stephen Bullock; Filip Lundblad; Hannes Svensson; [2021]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Denna uppsats avser att undersöka hur köpprocessen ser ut för konsumenter i generationerna Baby Boomers och Silent Generation under pågående Coronapandemi. Arbetet kommer tydligt fokusera på de fem stegen i The five-stage model för att bidra med ytterligare teoretisk kunskap om köpprocessen online, för konsumenter inom de valda generationerna. LÄS MER

  4. 19. "Är Det Så Svårt Att Bara Stanna Hemma?!" En kvalitativ intervjustudie om hur Millennials och Baby Boomers upplever vardagslivet i en pandemi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Michaela Sjöberg; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Pandemi; Modernitet; Risksamhälle; Globalisering; Generation; Strukturering; Anpassning; Social Distans; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att fördjupa kunskapen angående de effekter som en global pandemi (som den nuvarande Covid-19 pandemins effekter) har på människors vardagsliv. Jag har valt att studera individer från två olika generationer: Millennials och Baby Boomers. LÄS MER

  5. 20. "Me, my selfie and I" : A qualitative study of reasons, experiences andbeliefs connected to human computer interaction in the context of selfieculture.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Jenny Lindberg; Rebecca Ses; [2020]
    Nyckelord :Selfies; self-esteem; social media platforms; social effects; Selfie; självkänsla; självförtroende; sociala medier; sociala effekter;

    Sammanfattning : This research paper illustrates the social effects of social media and selfie posting on older age generations. These generational groups are called “Baby-boomers” and “Baby-busts” and are born before the existence of Internet and social media and therefore have had to adapt to the online context. LÄS MER