Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER
2. The effect of social relationships on employee retention in a remote working context : A qualitative case study on which Talent Management practices an organisation use to retain talented employees in a remote context
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Talent Management (TM) is a well-used practice to identify, attract, develop, and retain the most valuable resource in an organisation: talented employees. The concept TM emerged when organisations started to detect increased demands and technological changes in the business market. LÄS MER
3. Generation Z och Employer Branding : Hur generation Zs syn och förväntningar på arbetslivet skiljer sig från tidigare generationer och hur detta i sin tur kan påverka arbetsgivarens employer branding
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : En helt ny generation är på väg att göra intåg på arbetsmarknaden, och inte vilken generation som helst - utan generation Z. Generation Z är den yngsta och största generationen på arbetsmarknaden just nu och kommer därav prägla arbetsmarknaden i många år framöver. LÄS MER
4. Framtida chefers attityder till arbete och chefskap : en fallstudie på ett bank- och finansbolag
Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionenSammanfattning : Sjuttiotalisterna står närmast att ta över chefpositionerna när 40-talisterna går i pension och ingår i den generation som ofta benämns Generation X. Generationen Babyboomers och Generation Y var de generationer som föddes innan och efter Generation X. LÄS MER