Sökning: "Bachelor´s degree"

Visar resultat 1 - 5 av 230 uppsatser innehållade orden Bachelor´s degree.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. En stiftelses dilemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Bengtsson; Filip Höök; [2024]
    Nyckelord :Korsdrag; intressenter; förväntningar; strategi; stiftelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: En Stiftelses Dilemma: En kvalitativ studie om en stiftelses balansgång mellan förväntningar och verksamhet under Covid-19 pandemin Seminariedatum: 11 januari 2024 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Axel Bengtsson och Filip Höök Handledare: Stefan Sveningsson Fem nyckelord: Korsdrag, intressenter, förväntningar, strategi, stiftelse Forskningsfråga: Hur vidhåller man som organisation strategisk konsistens när omgivningen ställer nya krav på verksamheten? Syfte: Studien ämnar att bidra till förståelse för hur strategiska beslut påverkas av förväntningar från intressenter genom att undersöka ett bostadsbolags hantering av förväntningar som uppkom under Covid-19 pandemin i relation till företagets verksamhet. Metod: Genom en kvalitativ intervjustudie har empiri från fyra anställda på det undersökta bostadsbolaget samlats in. LÄS MER

  3. 3. Cirkulär ekonomi som ett beslut : En kvalitativ studie om hur soptunnemodellen förklarar implementeringen av cirkulär ekonomi i små och medelstora svenska bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Jonsgården; Sakke Pellikka; [2024]
    Nyckelord :Circular economy; SME; Decision making; garbage can model; Sweden; Cirkulär ekonomi; SME; Beslutstagande; Soptunnemodellen; Sverige;

    Sammanfattning : Titel: Cirkulär ekonomi som ett beslut: En kvalitativ studie om hur soptunnemodellen förklarar implementeringen av cirkulär ekonomi inom små och medelstora företag Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Daniel Jonsgården och Sakke Pellikka Handledare: Jean Mutiganda Datum: 2024 – januari Syfte: Flera studier visar på svårigheter och hinder för införandet av cirkulär ekonomi. Syftet med denna studie är att undersöka hur implementeringsbeslutet ser ut och därmed varför företag trots hinder väljer att implementera cirkulär ekonomi. LÄS MER

  4. 4. Implementering av Artificiell Intelligens på Arbetsplatsen : En Kvalitativ Studie om Medarbetarnas Upplevelser vid Implementering av Artificiell Intelligens

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Luwam Grmatzien; Rohullah Raul Hosseini; [2024]
    Nyckelord :Ledarskap; förändringsledarskap; kommunikation; motstånd; implementeringsprocess; Artificiellt intelligens;

    Sammanfattning : Titel: Artificiell Intelligens på Arbetsplatsen - En kvalitativ studie om medarbetares upplevelser vid implementering av Artificiell Intelligens.   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i företagsekonomi. LÄS MER

  5. 5. The Missing Student: Construction of an Alternate Reality Game – A pitch to attract applicants to the Game Design & Technology Master’s programme

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :William Andersson; Karim El-Nahass; Oscar Forsyth; Katri Lantto; Ludvig Lemner; Sara Stråhle; [2023-03-03]
    Nyckelord :ARG; Alternate Reality Game; Marketing; Advertisement; Master’s program; Game Design; Modularity;

    Sammanfattning : The master’s program Game Design & Technology at the University of Gothenburg wants to try new ways of marketing the program to potential students and has created this Bachelor’s for that purpose. By advertising using a game, one reaches people that are already interested in the area and by having an interactive advertisement such as an Alternate Reality Game (ARG) one can have the target group interact with each other further solidifying their interest. LÄS MER