Sökning: "Badelt"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Badelt.

  1. 1. “Du får också ge förslag, det är bara jag som sitter och tänker här.” : En kvalitativ studie om grupprocesser och roller

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Mikaela Badelt; Charlotte Cinthio; [2019]
    Nyckelord :Beteenden; gruppbildning; grupprocesser; roller och handledning;

    Sammanfattning : Det har observerats vid gruppbildning att det ofta är pedagogen som placerar eleverna i sina respektive grupper, utgångspunkten blir vilka elever som fungerar med varandra och ur en trygghetsaspekt. Detta beror på att man vill undvika uttalanden i gruppdiskussioner från eleverna så som citatet i titeln. LÄS MER

  2. 2. Filmmusikens uppmålning av Jack Sparrows personlighet : En analys av filmmusikens berättarfunktioner i filmerna Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl och Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Isak Olars; [2019]
    Nyckelord :Filmmusik; berättarfunktioner; multimodalitet; Zimmer; Badelt; Zanelli;

    Sammanfattning : Denna undersökning utfördes med avsikten att ta reda på hur filmmusiken målar upp karaktären Jack Sparrows personlighet och dolda avsikter, i filmerna Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl och Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge. Undersökningen utgår från Wingstedts analysmodell som använder den multimodalt berättande kontexten som teoretisk ram, för att minska subjektiviteten i analysen. LÄS MER

  3. 3. Genrepedagogik och litteracitet : en litteraturöversikt för flerspråkiga elevers väg in i svenskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Mikaela Badelt; Charlotte Cinthio; [2018]
    Nyckelord :Delaktighet; Flerspråkiga elever; Genrepedagogik; Litteracitet Tillgängligt klassrum;

    Sammanfattning : Flerspråkiga elever har en längre startsträcka än enspråkiga elever, då de tar in kunskapsrelaterad information via sitt andraspråk. Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka vad forskning säger om hur lärare kan få flerspråkiga elever i grundskolan att känna sig delaktiga och få utveckla sin begreppsförmåga i svenska genom undervisningsmetoder. LÄS MER