Sökning: "Bador"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Bador.

  1. 1. Artificiell intelligens roll i små och medelstora tech-företags (SMF) tillväxt och framgång : En studie om tech-företagens tillväxt och framgång med stöd av AI

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Georg Aksöz; Sebastian Moya Brenelli; Armand Bador; [2023]
    Nyckelord :The Role of Artificial Intelligence in the Growth and Success of Small and Medium-Sized tech-Enterprises SMEs ; Artificiell Intelligens; Innovation; SMEs; SMF ; Tillväxt; Framgång; Effektivitet.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka och analysera rollen som artificiell intelligens (AI) spelar för tillväxten och framgången hos små och medelstora tech-företag. Syftet är att undersöka hur dessa företag effektivt kan utnyttja AI i en ständigt utvecklande miljö samt att identifiera de utmaningar och möjligheter som är förknippade med integrationen av AI. LÄS MER

  2. 2. Sambandet mellan Hopp och Självkänsla : En studie i positiv psykologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för psykologi och organisationsstudier

    Författare :Nima Bador; [2015]
    Nyckelord :Hope; Self-Esteem; positive psychology; gender; age; Hopp; Självkänsla; positiv psykologi; kön; ålder;

    Sammanfattning : Hopp och Självkänsla är två begrepp som studerats länge inom positiv psykologi och Hoppteorin av Snyder och kollegor (1991) förklarade hur egenskaperna hänger ihop. Hopp är ett begrepp inom kognitiv motivationsteori och definieras som den generella upplevelsen att ens mål går att uppnå medan Självkänsla är upplevelsen av det egna värdet. LÄS MER

  3. 3. Cause-Related Marketing : How Swedish fashion retailers increase purchase intentions by doing good

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Aida Bador; Sarah Low Pei San; Meriem Manouchi; [2010]
    Nyckelord :Cause-related marketing; Corporate Social Responsibility; Fashion Retailers; Altruistic Behaviour; Purchase Intention;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate what factors are important when implementing cause-related marketing within the Swedish fashion retail market, in order to change the purchase intention of customers. Cause-related marketing (CRM) is a widely used marketing tool within the Swedish fashion industry. LÄS MER