Sökning: "Balenciaga"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Balenciaga.
1. Provokation i samtida marknadsföring : en diskursanalys av traditionell svensk nyhetsmedias rapportering av Balenciagas kampanj Gift Shop
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : .... LÄS MER
2. Balenciagas provokativa uttryck
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : This essay aims to analyse the reason behind Balenciaga's success through a strong brand identity and branding strategies. As well as researching the importance of their visual expression in connection to their staging of identity with postmodern characteristics. LÄS MER
3. Balenciaga: Is there anything worse than not being talked about?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This is a master case about the latest Balenciaga's scandal regarding the 'Gift Shop' campaign 2022. This case was chosen by the authors as a starting point to investigate how far can and should the communication in the luxury field go. Is attention always positive? And when does it actually hurt the brand?.. LÄS MER
4. Att hantera kriser på sociala medie r: Kriskommunikation och publikens reaktioner på TikTok - En fallstudie av Balenciagas krishantering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis centers around Balenciaga's controversy that spread in the fall of 2022. By examining statements published by Balenciaga and associated stakeholders, the study aims to review how the crisis was managed based on crisis management strategies. LÄS MER
5. Krisen utifrån konsumenternas ögon - En kvalitativ fallstudie om tolkningen av en kris på TikTok
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap till forskningsfältet kriskommunikation genom att anamma ett konsumentperspektiv och undersöka hur användare på TikTok kommunicerar om- och tolkar en kris samt de förutsättningar som funnits externt och internt för användarnas kriskommunikation. Konsumentperspektivet syftar till att bidra med förståelse kring hur organisationers kriskommunikation kan anpassas därefter för att bli effektiv. LÄS MER