Sökning: "Balthazar"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Balthazar.
1. The temporal side of pull request acceptance
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The contemporary way of contributing to open-source software is through online platforms. GitHub is the most widely used platform for this purpose. On GitHub, users can suggest improvements to projects by opening a pull request (PR), taking on the role of the submitter. LÄS MER
2. Green bonds : greening capital, organizations and potentially a building or two : a case study of the green bond financed construction and real estate sector in Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : With the ongoing climate collapse, there is a need for a capital switch, rerouting investments into low carbon infrastructure. Green bonds are a new financial vehicle aimed to facilitate this transition. LÄS MER
3. Effectiveness of fuzz testing high-security applications
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Fuzzing is a testing methodology that is receiving increased attention in the field of software security. The methodology is interesting because almost anyone can download a fuzzer and search for bugs in large and well-tested programs or libraries. LÄS MER
4. Vad är det här för låda? En Balthazarlåda! : En intervjustudie om pedagogers uppfattningar kring arbetet med färdigdefinierat material innehållande kemiska experiment.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka pedagogers uppfattningar kring ett arbete med Balthazarlådan som ett färdigdefinierat material innehållande enkla kemiska experiment. Det färdigdefinierade materialet, Balthazarlådan innehåller experiment om vattnets aggregationsformer och ytspänning, material till experimenten samt förklaringar till experimenten. LÄS MER
5. GRÄNSNITTETS INTERAKTIVA IKONER : Grafisk utformning för bättre användarförståelse
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Det här arbetet undersöker hur klickbara ikoner i spel grafiskt borde utformas för att mest effektivt kommunicera sin funktion till spelaren. De riktlinjer som används för detta utgår främst från forskning kring människors interaktion med datorer och kognitiv perception. LÄS MER