Sökning: "Bank marketing strategy"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Bank marketing strategy.
1. Customer Loyalty in Mobile Banking : findings from the millennial generation
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate and explain the underlying factors that contribute to the creation of loyalty within the area of mobile banking, and their relative importance. The study is limited to the Swedish market and members of the millennial generation. LÄS MER
2. Corporate customer loyalty within the banking sector: The case of SEB
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract Background: The financial sector is under constant development and the massive digitalization has changed the banking sector. The banking industry is nowadays characterized by self-service solutions and customers can solve their problems from everywhere and at any moment. LÄS MER
3. Intern marknadsföring och dess påverkan på fullsortimentsbankers uppfattade konkurrensfördelar : - En fallstudie av Svenska Handelsbanken och Nordea
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Författarna finner att dagens teori saknar tydliga riktlinjer för hur praktiker i den svenska banksektorn bör använda sig av intern marknadsföring. Bristen av en klar definition av begreppet medför svårigheter att applicera teorin på strategiarbetet och använda de verktyg som finns att tillgå i befintlig forskning. LÄS MER
4. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem
Magister-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. LÄS MER
5. CRM-En fallstudie av Nordea Private Banking
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Title: CRM – A case study of Nordea Private Banking Autors: David Johansson & Mikael Westin Advisor: Ulf Aagerup Level: Bachelor thesis in International marketing, (15 ECTS), Spring 2013. Keywords: CRM, Relationship marketing, Private Banking Question: How does Nordea Private Banking work with CRM to get high customer loyalty? Purpose: Study and to learn how Nordea Private Banking is working to bring in new customers and keep existing customers loyal. LÄS MER