Sökning: "Banking Relationships"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden Banking Relationships.

  1. 1. Sustainable Funding: The Future Role of Finance Suppliers in Sweden Promoting Green Real Estate.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tim Jakobsson; Axel Cuvier Kareby; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report investigates the relationships between Corporate Social responsibility and how it affects Swedish banks' role in promoting green real estate. The foundation of the analysis is a qualitative study based on interviews that were conducted on Swedish banks. LÄS MER

  2. 2. Optimizing Digital Transformation : Strategies for Private Banking in the Age of Technology

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Jämterud; Henrik Widell; [2024]
    Nyckelord :Private banking; Digital tools in banking; Banking industry trends; Relationship marketing; Technology acceptance model TAM ; Customer experience management CEM ;

    Sammanfattning : This thesis delves into the digital transformation of private banking, emphasizing the challenge of balancing technology with the personalized service that high-net-worth clients expect. Employing frameworks like Relationship Marketing, the Technology Acceptance Model, and Customer Experience Management, it examines the integration and impact of digital tools on client relationships and operational efficiency in private banking. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  4. 4. Framgångsfaktorer för en mellanprojektsrelation och mellanmänskliga relationer mellan kundens projektgrupp och systemleverantörens projektgrupp under införande av mobila betalningslösningar : En fallstudie av ett projekt mellan Ålandsbanken och Crosskey

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Adelina Engman; [2023]
    Nyckelord :project management; inter-personal relationships; inter-organizational communication; inter-personal communication; inter-project relationships; mobile banking solutions; inter-organizational relationship; inter-team relationship;

    Sammanfattning : Mobila betalningslösningar har blivit allt populärare och för att banker inte ska tappa konkurrenskraft behöver de införa olika mobila betalningslösningar som efterfrågas av bankernas kunder. En utmaning vid införande av mobila betalningslösningar är att det är många aktörer som är delaktiga i införandeprocessen. LÄS MER

  5. 5. ESG-betyg och finansiell prestation : En kvantitativ studie som undersöker korrelationen mellan ESG-betyg och finansiella prestationer inom den nordiska finansiella sektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Axel Almefors Sjögren; Martin Lötberg; [2023]
    Nyckelord :ESG rating; Financial performance; Market value; Financial sector; Banking sector; Nordic countries; ESG-betyg; Finansiella prestationer; Marknadsvärde; Finanssektorn; Banksektorn; Nordiska länderna;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: ESG-betyg och finansiell prestation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Axel Almefors Sjögren och Martin Lötberg Handledare: Jan Svanberg  Datum: 2023 – Maj Syfte: Hållbarhetsredovisningens betydelse hos företag har ökat sedan dess introduktion år 1981. Detta har resulterat i att företagen bär ett större ansvar för sina anställda, leverantörer, intressenter, miljön och samhället. LÄS MER