Sökning: "Banklojalitet"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Banklojalitet.

  1. 1. Byta bank eller stanna kvar : detta grunder bankkunder sina beslut på: En intervjustudie som undersöker vilka faktorer som ligger till grund för svenska privatkunders bankval

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Rostedt; Jill Martis; [2021]
    Nyckelord :marketing; banking; customer relations; financial services; bank selection; bank loyalty; marknadsföring; bank; kundrelationer; finanstjänster; bankval; banklojalitet;

    Sammanfattning : Valet av bank är ett komplext köpbeslut vilket kan komma att ha påverkan på privatekonomin. Denna studie undersöker hur svenska privatkunder tänker och resonerar kring deras val av bank samt hur de upplever sina bankrelationer i frågan om kundnöjdhet. LÄS MER

  2. 2. Digitala banktjänsters påverkan på lojalitet : - Utifrån ett företagsperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Jenny Carlson; Sofia Lindén; [2016]
    Nyckelord :Banklojalitet; lojalitet; beteende; attityder; nöjdhet; digitalisering; digitala banktjänster;

    Sammanfattning : Vårt samhälle står idag inför stora förändringar gällande dagens tekniska utveckling och dess digitalisering av olika tjänster. Inte minst har detta påverkat hur banker arbetar mot sina företagskunder. LÄS MER

  3. 3. Den ungdomliga banklojaliteten

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenny Ströhm; Johanna Linderqvist; Pernilla Önnheim; [2010]
    Nyckelord :kundlojalitet; banklojalitet; situationslojalitet generation y; serviceleveranssystem; Social Sciences;

    Sammanfattning : Begreppet kundlojalitet är omdiskuterat och meningarna om vad denna lojalitet innebär samt hur den skapas går isär. Stor fokus ligger på relationen som skapas mellan kund och företag vilken anses avgörande för skapandet av kundlojalitet. LÄS MER

  4. 4. Banklojalitet : En studie om hur tre banker arbetar för att skapa lojala och trogna kunder

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Andréas Lilja; Soroush Shidani; [2009]
    Nyckelord :lojalitet; banker; lojalitetsprogram; tillfredställelse;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har konsumenter en betydligt större makt än tidigare, deras krav ochförväntningar har förändrats vilket gör det betydligt lönsammare för företagen att behålla sinanuvarande kunder än att skaffa nya. Massmarknadsföring fungerar inte längre eftersomföretagens produkter i stor utsträckning är homogena vilket innebär att företagen måste arbetaför att skapa lojala och trogna kunder. LÄS MER