Sökning: "Banks metod"
Visar resultat 16 - 20 av 350 uppsatser innehållade orden Banks metod.
16. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER
17. Organisationskultur inom Handelsbanken och Swedbank. : En studie om organisationskultur och hur den påverkar motivationen hos de anställda inom dessa banker.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur organisationskulturen ser ut inom Handelsbanken och Swedbank och att ta reda på hur detta i sin tur påverkar de anställda på dessa två banker. Metod: Studien genomfördes med en kvalitativ forskningsdesign där data insamlades genom åtta semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
18. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER
19. Kreditgivningsprocess till SME : Vilken redovisningsinformation upplever banker behov av på grund av informationsasymmetri vid kreditgivning till SME?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: SME (små och medelstora företag) spelar en avgörande roll för ekonomisk tillväxt och sysselsättning. Trots deras betydelse möter dessa företag ofta utmaningar när de försöker få tillgång till finansiering från banker. LÄS MER
20. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER