Sökning: "Banksektorn"

Visar resultat 21 - 25 av 317 uppsatser innehållade ordet Banksektorn.

  1. 21. Uppförandekod och ansvarstagande i svensk banksektor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Elin Medelberg; Lisa Tuvesson; [2023]
    Nyckelord :Ethics; code of conduct; accountability; formal management; informal management; Etik; uppförandekod; ansvarstagande; formell styrning; informell styrning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur ansvarstagande för att följa organisationers uppförandekod skapas bland medarbetarna i organisationen. Metod: Studien är kvalitativ med abduktiv ansats och består av en förstudie och åtta semi-strukturerade intervjuer med medarbetare på en svensk bank. LÄS MER

  2. 22. Ledarskap och motivation för ett lyckat engagemang till CSR hos anställda : Kvantitativ studie inom banksektorn i Sverige

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Forsell; Julia Johansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; employees; engagement; leadership; motivation; banking sector; Corporate Social Responsibility CSR ; anställda; engagemang; ledarskap; motivation; banksektorn;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) is a frequently discussed topic in the banking sector, not least because of the financial crisis in 2008 where banks needed to rebuild their reputation. Society at large is asserting the banks' obligation to work with CSR since they hold a key position in society's economy. LÄS MER

  3. 23. Effekterna av kundrelationer inom banksektorn : En kvalitativ studie  om faktorer som påverkar kundlojalitet och affärsframgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Camellia Rahman Bhuiyan; Malika Abdo; [2023]
    Nyckelord :consumer relationship towards bank; influencing factors; KYC; digitalization;

    Sammanfattning : Background: in order to have an established long-term relationship between customer and bank, a lot is  required, including trust, satisfaction and other things. This study will therefore aim to provide factors that can affect the relationship between bank and customer Purpose:​  This study aims to study factors that can affect the relationship between banks and customers. LÄS MER

  4. 24. Distansarbetets påverkan på kommunikationsflödet mellan chefer och medarbetare inom bank

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Victor Pihlgren; Marco Marco; [2023]
    Nyckelord :Digital development; remote work; communication flow; leadership; Digital utveckling; distansarbete; kommunikationsflöde; chefskap;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste åren har världen genomgått stora förändringar vad gäller utvecklingen av teknologin samt möjlighet till distansarbete. En faktor till detta är bland annat spridningen av viruset Covid-19 som i sin tur står till grund för coronapandemin samt dess restriktioner viruset bidrog med. LÄS MER

  5. 25. Effect of interest rates volatility on non-performing loan level in commercial banking sector in Rwanda : Effect of interest rates volatility on non-performing loan in Rwanda

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Nsengiyumva Samson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The financial sector in Rwanda is composed of two major categories of financial institutions. The first category consists of banking institutions that include commercial and investment banks, microfinance banks, microfinance institutions and SACCOS. LÄS MER