Sökning: "Banner blindness"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Banner blindness.

  1. 6. Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Albin Yngve; Anton Fridolfsson; [2015-02-10]
    Nyckelord :köpt media; ägd media; förtjänad media; köpt reklam; ägd reklam; förtjänad reklam; sociala medier; Facebook; display ads; viralmarknadsföring; digital natives; digital immigrants; riktad marknadsföring; targeting; banner blindness; reklamundvikande; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook. Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER

  2. 7. Den sämsta målgruppen att lura? : En studie av unga nyhetskonsumenters attityder till native advertising

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Jesper Svensson; [2015]
    Nyckelord :native advertising; ad- brand attitude; ad schema; brand schema; Strategisk kommunikation; konsumentbettende; attityder; reklam; nyheter; receptionsanalys; Aftonbladet;

    Sammanfattning : With the increased volume of commercial content online, some news sites have adopted so-called native advertising on their websites to convey marketing messages more discreetly. As an increased share of advertising budgets is spent on this form of advertising this essay aims to examine its news consumer’s attitudes towards the phenomenon. LÄS MER

  3. 8. The Impact of ConsumerNavigation Behaviour on VisualAttention to Online Advertising

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :TERESIA SCHULLSTRÖM; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The wide use of Internet has opened up many opportunities for advertisers. This has resulted in a multitude of ads in different format and contexts on everything from entertainment sites and online newspapers to search engine result pages (SERPs) and e-commerce websites. LÄS MER

  4. 9. Att nå ut med banners : En studie i hur företag i mediebranschen arbetar för att nå fram med sina budskap på Internet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Schubert; Johan Lindqvist; Peter Palm; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Flera studier har tidigare visat på en motvilja eller ett undvikande beteende på Internet gällande annonseringsformatet banner hos Internetanvändare. Denna studie utgår från tre teorier som ämnar beskriva varför det här problemet existerar. LÄS MER

  5. 10. Retorik och semiotik i reklam : En jämförelse mellan tidningsannonser och internetbanners

    Kandidat-uppsats, Avd för medieproduktion

    Författare :Johan Gripple; Anders Ohlsson; [2009]
    Nyckelord :Rhetoric; semiotics; banner blindness; internetbanners; paper ads; differences; Retorik; semiotik; banner blindness; internetbanners; tidningsannonser; skillnader;

    Sammanfattning : Advertising is something that we get in touch with on a daily basis and more or less everywhere. Advertising is used in different mediums, such as magazines, television, radio, internet, cellphones et.c. LÄS MER