Sökning: "Banner blindness"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Banner blindness.
6. Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook. Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER
7. Den sämsta målgruppen att lura? : En studie av unga nyhetskonsumenters attityder till native advertising
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : With the increased volume of commercial content online, some news sites have adopted so-called native advertising on their websites to convey marketing messages more discreetly. As an increased share of advertising budgets is spent on this form of advertising this essay aims to examine its news consumer’s attitudes towards the phenomenon. LÄS MER
8. The Impact of ConsumerNavigation Behaviour on VisualAttention to Online Advertising
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The wide use of Internet has opened up many opportunities for advertisers. This has resulted in a multitude of ads in different format and contexts on everything from entertainment sites and online newspapers to search engine result pages (SERPs) and e-commerce websites. LÄS MER
9. Att nå ut med banners : En studie i hur företag i mediebranschen arbetar för att nå fram med sina budskap på Internet
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Flera studier har tidigare visat på en motvilja eller ett undvikande beteende på Internet gällande annonseringsformatet banner hos Internetanvändare. Denna studie utgår från tre teorier som ämnar beskriva varför det här problemet existerar. LÄS MER
10. Retorik och semiotik i reklam : En jämförelse mellan tidningsannonser och internetbanners
Kandidat-uppsats, Avd för medieproduktionSammanfattning : Advertising is something that we get in touch with on a daily basis and more or less everywhere. Advertising is used in different mediums, such as magazines, television, radio, internet, cellphones et.c. LÄS MER