Sökning: "Barn mobil"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Barn mobil.

  1. 1. Lärmiljöer i mobila verksamheterpedagogers berättelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Fredriksson; [2022]
    Nyckelord :Den sociala; pedagogiska och fysiska lärmiljön; tillgänglighetsmodellen;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractFredriksson, Malin (2022). Lärmiljöer i mobila verksamheter-pedagogers berättelser.Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Mobilanvändandets påverkan på barns aktivitetsmönster : En kvalitativ intervjustudie utifrån vårdnadshavares upplevelser

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ. CHILD

    Författare :Patricia Ungurjanovic; [2021]
    Nyckelord :activity performance; children; mobil use; social media; occupational therapy; arbetsterapi; aktivitetsutförande; barn; mobilanvändning; sociala medier;

    Sammanfattning : Människor i alla åldrar använder mobiltelefoner och sociala medier. I och med ökad tillgång till digitala medier är det viktigt att förstå vilka effekter detta har på barns aktivitetsmönster. Syftet med studien var att beskriva hur barns mobilanvändning påverkar deras aktivitetsmönster, baserat på vårdnadshavares upplevelser. LÄS MER

  3. 3. Att samtala om barns hälsa relaterat till skärmtid : Barnhälsovårdssjuksköterskans erfarenheter - en intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Anna-Karin Djärf; Josefin Mikaelsson; [2021]
    Nyckelord :Children’s health; experience; interview study; parents; primary nurse; screen time; Barns hälsa; distriktsköterska; erfarenheter; föräldrar; intervjustudie; skärmtid;

    Sammanfattning : Bakgrund: Skärmtid har ökat i samhället och även barn använder sig mycket av skärm såsom mobil, surfplattor och tv. Forskningen om hur barn påverkas av skärmar fortgår och visar på både positiva och negativa effekter. LÄS MER

  4. 4. Applying Gamification to a Mobile Application to Motivate Children to Learn Math

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emma Johansson; [2021]
    Nyckelord :Technology-Enhanced Learning TEL ; Education; Gamification; Mobile Applications; Mathematics; Case Study; Conceptual Design.;

    Sammanfattning : Understanding math is an important part of school, yet it is a common source of anxiety as many children find the subject difficult to grasp. One approach to encourage children to learn math is to implement game elements (gamification) in technology-enhanced learning (TEL) systems. LÄS MER

  5. 5. Konstruktionen av det narrativa rummet : Utvecklingen av ett verktyg för konceptframställan vid platsbaserat berättande

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Rebecka Pettersson; [2020]
    Nyckelord :Platsbaserat berättande; interaktivt berättande; världsarv; narrativ; konceptframställan;

    Sammanfattning : Forskning visar att en narrativ inramning kan bidra till att fakta blir lättare för icke-experter att ta till sig och i kombination med mobil teknik öppnas möjligheterna för alternativa sätt att berätta en historia på. Följande studie presenterar arbetsprocessen av en icke-platsberoende prototyp som verktyg för konceptframställan vid platsbaserat interaktivt berättande. LÄS MER