Sökning: "Barns lärande klass"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden Barns lärande klass.

  1. 16. Läsintresset i centrum – en kvalitativ intervjustudie med fyra lärare på mellanstadiet om deras tankar kring det sjunkande läsintresset

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Caroline Andersson; lärande Barns och ungas uppväxtvillkor Svenska för tidigare åldrar; [2014]
    Nyckelord :läsintresse; läslust; läsundervisning; litteraturu;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med detta examensarbete har varit att undersöka och beskriva fyra lärares tankar kring det sjunkandeläsintresset, hur lärarna planerade sin undervisning för att öka intresset för läsning och litteratur i sin klass samtom de såg några hinder för att genomföra denna. Vidare ville jag även undersöka lärarnas eget läsintresse ochom de trodde att det hade någon betydelse för deras undervisning. LÄS MER

  2. 17. Literacy - en studie om indiska elevers kommunikativa möten med texter, bilder och symboler

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Karin Gustafsson; Victoria Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Literacy; Indien; Literacy event; Literacy practice;

    Sammanfattning : Det här arbetet syftar till att undersöka vilka textorienterade aktiviteter elever i en grundskola i Indien ingår i. Uppsatsens frågor berör därmed hur, samt i vilka sammanhang detta sker. Vidare syftar arbetet till att undersöka hur eleverna erövrar skriftspråk, samt vilka redskap de använder sig utav då detta sker. LÄS MER

  3. 18. Språkstörning, kommunikation och lärande. En fallstudie av en elev med språkstörning i två skilda lärandemiljöer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lidija Petrovic; [2013]
    Nyckelord :integrering; kommunikation; kommunikationsklass; lärande; språkstörning;

    Sammanfattning : SammanfattningPetrovic, Lidija (2013). Språkstörning, kommunikation och lärande. En fallstudie av en elev med språkstörning i två skilda lärandemiljöer. Language impairment, communication and learning. LÄS MER

  4. 19. Den stora leken : Några lärares tankar och reflektioner kring lekens betydelse för barn och barn i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Jeanette Lowent; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie var att undersöka vilken betydelse leken hade för barn och barn i behov av särskilt stöd enligt lärarna. Vad ansåg lärarna att leken var? Vilket utrymme fick leken, rörelse och motorik hos dem? Samt vilka tankar och reflektioner lärare, specialpedagoger och idrottslärare hade kring lek på en skola i Stockholmsområdet. LÄS MER

  5. 20. Barns lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Linda Malmberg; [2011]
    Nyckelord :lärande; barns;

    Sammanfattning : AbstractMalmberg, Linda (2010). Barns lärande. Malmö högskola: Lärarutbildningen.Vi har genom vår utbildning fått lära oss vad som förväntas av oss när vi kommer ut iarbetslivet som blivande lärare. LÄS MER