Sökning: "Beard"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Beard.

  1. 1. Kundtjänstmedarbetares kompetens om kundbemötande : En intervjustudie om kundtjänstmedarbetares informella lärande genom erfarenhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Erika Jonsson; William Runsten; [2022]
    Nyckelord :Customer- encounter; customer service; formal learning; informal learning; experiential learning; Kundbemötande; kundtjänstmedarbetare; formellt lärande; informellt lärande; erfarenhetsbaserat lärande;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om kompetensutvecklingen kring kundbemötande för medarbetare på ett svenskt internationellt företag. Kundbemötande är av betydelse för företag i anseende av marknadsvärde och konkurrens. Det är därför viktigt för företag att dess personal är kompetent när det kommer till kundhantering. LÄS MER

  2. 2. Att tala med skägget : Om skäggets betydelse för hur män framställer sig själva i vardagslivet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologi

    Författare :Tommy Skaresund; Emir Dizdarevic; [2022]
    Nyckelord :Beard; Facial hair; self-presentation; impression management; identity; Goffman; Skägg; självframställning; intrycksstyrning; identitet; Goffman;

    Sammanfattning : The theoretical background to this study is Goffman's dramaturgical perspective and his concept of identity. The purpose of the study is to investigate the significance of the beard for how men present themselves in everyday life. To answer the purpose of this study, qualitative semi-structured interview was chosen as the method. LÄS MER

  3. 3. ”Jag vill gärna göra motstånd, men jag vill inte vara motstånd” – En studie av hur icke-binära könsidentiteter relaterar till performativitet och motstånd

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Hannah Nyman; [2020-01-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study was to answer the following two questions relating non-binary gender identities to performativity and resistance:  In which ways do performativity relate to the creation of non-binary gender identities? Are there any performative acts amongst the interviewed people?  In which ways can non-binary gender identities be understood as a form of resistance? The study builds largely on Judith Butler’s theory about gender and performativity, and how resistance understood as performative acts can be used as a resistance strategy. It builds partly on queer theory and ten semi-structured, face to face interviews with people with various non-binary gender identities. LÄS MER

  4. 4. “Excuse me, sir, but may I be of assistance? Ah, I see I have alarmed you. Do not be frightened by my beard: I am a lover of America” : Highlighting bias in The Reluctant Fundamentalist with Positioning Theory, for the purpose of teaching students to critically assess narratives

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Linus Bergström; [2020]
    Nyckelord :The Reluctant Fundamentalist; Positioning theory; Ethics; Narratives; Discourse; Bias; EFL classroom. Upper Secondary school;

    Sammanfattning : This paper sets out to analyze The Reluctant Fundamentalist by a narratological application of positioning theory with the aim of highlighting the bias of the main character. The paper argues that using said novel in the English as a Foreign Language (EFL) classroom in conjunction with positioning theory could result in an improved understanding of how language is used in different situations for different purposes, which in turn can teach students to critically assess narratives in any medium. LÄS MER

  5. 5. Deux contes de fées classiques dans de nouvelles versions : Comment réécrire un conte – deux exemples d’Amélie Nothomb – La Barbe bleue et Riquet à la houppe

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Franska

    Författare :Eva Hesselgren Mortensen; [2020]
    Nyckelord :Charles Perrault; Amélie Nothomb; La Barbe bleue; Riquet à la houppe; intertextualité; analyse qualitative; le visible et l’illusion; Honoré de Balzac;

    Sammanfattning : Dans ce mémoire nous faisons une comparaison entre deux contes de Charles Perrault, La Barbe bleue et Riquet à la houppe et deux romans d'Amélie Nothomb, Barbe bleue et Riquet à la houppe. Le but est d’analyser comment Amélie Nothomb a réécrit les deux contes originaux. LÄS MER