Sökning: "Beatrice Agård"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Beatrice Agård.

  1. 1. Ett varumärks väg - En fallstudie av Gina Tricot från avsändare till mottagare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Lind; Hanna Sundwall; Beatrice Agård; [2009]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkeskommunikation; varumärkeslojalitet och gap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka den komplexitet som finns när ett företag ska förmedla sitt varumärke till kund. Studien kommer belysa svårigheter med att få kundernas uppfattning att stämma överrens med företagets intention. LÄS MER

  2. 2. ”Därför stannar jag” – En jämförande studie av arbetsmotivation bland medarbetare inom hälso- och sjukvård och mediebranschen.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hanna Andersson; Sofie Ahlén; Beatrice Agård; [2009]
    Nyckelord :human relation; motivation; behov; ledarskap; public service; hälso- och sjukvård; mediebranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: Behovet av ökad kunskap gällande arbetsmotivation tilltar i tider av förändrade karriärmönster och ombytliga trender. Sveriges arbetsmarknad ser inte längre ser ut som den en gång gjorde. Medarbetare ställer nya och högre krav på såväl privatliv som arbetsgivare. LÄS MER