Sökning: "Beck-Friis"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Beck-Friis.
1. Värderingen av Alfa Lavals uppköpserbjudande av Neles
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vid företagsförvärv kan värde skapas genom synergier, det är dock omdebatterat huruvida företagsförvärv och sammangående i snitt skapar synergivärden eller inte. I denna studie undersöks analytikers samt aktiemarknadens värdering av ett aktieanbud i syfte att utreda om ett sammangående mellan företagen i studien är värdeskapande. LÄS MER
2. Farmers management of fluctuating market prices for wheat and oilseeds : a case study of Swedish grain farmers
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Since joining the European Union in 1995, food policy in Sweden has gradually undergone significant changes. Before that, the policy was thoroughly guided by ensuring and prioritizing domestic production, which was done through a system of price controls. LÄS MER
3. Hur ett certifieringsorgan kan bidra till en hållbar värdekedja : en fallstudie om Svenskt Sigills nya certifiering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Med miljöföroreningar och överfisket i världshaven står fiskbranschen inför stora utmaningar för att ställa om till ett mer hållbart fiske. Landbaserade system för fisk- och skaldjursproduktion är en relativt ny produktionsform som uppkommit där systemen har en uppbyggnad likt ett kretslopp. LÄS MER
4. Kontinuitet i vården : Framtagandet av en metod för kontinuerlig mätning av kontinuitet på sjukvårdsmottagningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Good continuity of care is considered desirable and is often referred to as an essential component in creating a more patient-centered health care. However, what is meant by continuity of care is not entirely self-evident and there are different ways to quantify and address it. LÄS MER
5. Företags sociala ansvar och deras varumärkesidentiteter : en studie kring hur tre företag använder CSR för att påverka sina varumärken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Dagens konsumenter efterfrågar i allt större utsträckning företagens engagemang gentemot miljö och samhälle. För vissa är Corporate Social Responsibility, CSR, ett krav för att konsumera en tjänst eller produkt. Verksamheter som arbetar med CSR kan stärka sina varumärken samt differentiera sig mot konkurrenterna i branschen. LÄS MER