Sökning: "Beer"
Visar resultat 1 - 5 av 210 uppsatser innehållade ordet Beer.
1. Modelling Micropollutant Removal Through Ozonation in Wastewater
Master-uppsats, Lunds universitet/Kemiteknik (CI)Sammanfattning : Proper management of water resources is a key to climate change adaptation and resilience in modern societies. Adequate treatment of wastewater is essential for ensuring the sustainability of the water cycle and the health of the environment and the ecosystems that inhabit it. LÄS MER
2. Brewing a Low-Alcohol Dark Wheat Beer: A Healthy Alternative with Potential on the Swedish Market
Kandidat-uppsats, KTH/KemiteknikSammanfattning : Mängden öl som köps i Sverige har ökat mellan åren 2016–2021. Både försäljningen av öl med en alkoholhalt över 3,5 procent (starköl), och öl under 3,5% (lätt- och folköl) ökade betydligt. LÄS MER
3. Våldsamma män och utseendefixerade kvinnor : En semiotisk analys av könsstereotyper i reklamfilmer i Super Bowl 2023
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : “Violent men and superficial women” (“Våldsamma män och utseendefixerade kvinnor”) by authors Magda Wendel Bommarco and Lina Larsson aims to evaluate how male and female stereotypes are constructed in Super Bowls commercials 2023. The subject illustrates the issues behind stereotypes as a part of wider social ideologies and power relations, which makes the topic highly relevant to examine. LÄS MER
4. Kvantifiering av sjukdomars svårighetsgrad vid prioriteringar av sjukvårdsresurser : En jämförelse av kvantitativ och kvalitativ metod
L3-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : The Swedish healthcare system strives to maximize the health of the population and at the same time consider a fair distribution of health. In this consideration, the severity of disease is an important attribute as high severity signals a higher need for healthcare. LÄS MER
5. Smakförväntningar och design : Visuella representationer av smak på öletiketter
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : To communicate a product's taste, color and other visual cues are often used as references to fruit or other food, helping the customer by creating expectations based on context and prior experiences. As a designer, it is therefore important to consider how visual cues like color affect the expectations of the taste of a product. LÄS MER