Sökning: "Begreppet coaching"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Begreppet coaching.
1. Det måste börja med motiverade och kreativa medarbetare : En studie om hur distansarbetet påverkat medarbetares uppfattning av Empowerment
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse för hur medarbetarnas uppfattning av Empowerment förändrats till följd av att helt eller delvis arbeta på distans. Metod: Studien har en kvalitativ utgångspunkt med en deduktiv ansats. LÄS MER
2. Specialpedagogens arbete kring identifiering och stimulans av särbegåvade elever i skolan : från identifiering till ABCD
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Vi ville lyfta fram ämnet eftersom vi i samtal med lärare och specialpedagoger vi träffar på, upplever att deras kunskap är begränsad kring specialpedagogens arbete mot de särbegåvade eleverna. I specialpedagogens och skolans uppdrag står att vi ska ge alla elever en utvecklande skoltid. LÄS MER
3. Projektkontor för interna utvecklingsprojekt : En komparativ fallstudie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur olika intressentgrupper upplever projektkontoret i sin organisation. Använd metod är semistrukturerade kvalitativa intervjuer med fysiska möten. Totalt nio intervjuer genomfördes på två projektkontor med interna intressenter. Till intervjudata användes sedan tematisk analys som metod. LÄS MER
4. ”Kunskapstörst och spring i huvudet” : En enkät- och intervjustudie om pedagogers kunskaper och erfarenheter av särbegåvning i förskolan
M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Ungefär ett barn i varje barngrupp kan klassas som särbegåvad, däremot är det färre än cirka en procent av de särbegåvade barnen som upptäcks i förskolan. Både förskolans läroplan och Skollagen är tydliga med att varje enskilt barn ska få stöd utformat efter det egna behovet. LÄS MER
5. Chefen som coach : En kvalitativ studie om problematiken med att coacha som chef
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att ge chefer bättre förutsättningar att coacha personal genom att undersöka vilka svårigheter och utmaningar de kan möta i ett coachande (pedagogiskt) ledarskap. Extra fokus riktas mot faktorer som påverkar förutsättningarna för just chefer att coacha i sin chefsroll, som dubbla arbetsroller och personalens mottaglighet. LÄS MER